  • 21. Data: 2009-01-17 03:38:00
    Temat: Re: kolo zebate - czy mozna dorobic na zamowienie?
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    >Nawiasem mowiac nie wierze w 800 pln za jedna zebatke. Jak zyje nie
    >widzialem kola przekladniowego do japonca za 200 euro. No chyba ze by
    >bylo z tytanu.

    Istnieje taka mozliwosc, ze bedzie mialo z 8 albo wiecej powlok...
    Soryy, podumdalo mi sie, sila rzeczy przegladalem za duzo forumow
    fotograficznych ostatnio i porazil mie stopien debilizmu albo pelnego
    glebokiej wiary rozprawiania o rzeczach nieznanych, cus jak na preclu
    ostatnimi casy;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 22. Data: 2009-01-19 13:13:20
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > I nie widzisz roznicy miedzy plastikowa zebatka a kolem zebatym skrzyni
    > biegow ? To ja przepraszam.

    Widzę różnicę, ale mi była potrzebna plastikowa, ale można było dorobić też
    ze stali.

    Wszystko opisałem, trzeba czytać ze zrozumieniem.

  • 23. Data: 2009-01-19 13:14:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Bo ?

    "Mozna dorobic, tylko jaki sens skoro mozna miec nowa, oryginalna ?"

    Sens jest finansowy.

  • 24. Data: 2009-01-19 13:44:30
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Agent 0700 napisał(a):
    >Kuczu wrotki:
    >
    > "Mozna dorobic, tylko jaki sens skoro mozna miec nowa, oryginalna ?"
    >
    > Sens jest finansowy.

    Raczej BEZsens. ;) Oczywiscie w sumie kosztow. No chyba, ze ktos chce
    szybko dorobic cos na obraz i podobienstwo z belejakiego materialu tak,
    by podczas sprzedazy robionego sprzeta, nie bylo widac, ze cos jest nie
    tak. No a potem, to juz niech sie kupiec martwi ;)

  • 25. Data: 2009-01-19 15:59:14
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > podczas sprzedazy robionego sprzeta, nie bylo widac, ze cos jest nie tak.
    > No a potem, to juz niech sie kupiec martwi ;)

    A Ty oczywiście wiesz jak to będzie zrobione, na pewno lepiej wiesz niż ten
    frezer, który by to robił.

    Jacek

  • 26. Data: 2009-01-19 16:51:28
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > A Ty oczywiście wiesz jak to będzie zrobione, na pewno lepiej wiesz niż ten
    > frezer, który by to robił.

    I myslisz ze zebatke do skrzyni biegow, taka o skosnych zebach, moze
    zrobic byle frezer ? To ja Ci powiem ze robilem u siebie w firmie rozne
    cuda z metali wszelakich ale zebatki robic bym sie nie podjal.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 27. Data: 2009-01-19 16:54:50
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Wszystko opisałem, trzeba czytać ze zrozumieniem.

    To Ty wyraznie nie rozumiesz ze zebatka skrzyni biegow to cos wiecej niz
    kolko z wyfrezowanymi zebami. Takie zwykle kolko wykonam ci na tokarce i
    frezarce w ok 1,5 godz. Ale w skrzyni biegow straci ono zeby w jakies 15
    minut, przy okazji rozpierdalajac wszystko dookola :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 28. Data: 2009-01-19 17:11:21
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > I myslisz ze zebatke do skrzyni biegow, taka o skosnych zebach,
    (...)

    Tak z ciekawosci... w KLX'ie zeby sa skosne? Nie widzialem na wlasne oczy
    bebechow tej maszyny, ale google podpowiada, ze sa tam zeby proste
    (przynajmniej w 125, 300, 450 i przynajmniej pierwsze 2 biegi, bo tyle moge
    znalezc)... w ogole to gdzie w motocyklach sa skrzynie z zebami skosnymi
    (wiem, wiem... malo widzialem). Tak tylko z ciekawosci;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 29. Data: 2009-01-19 18:15:59
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Agent 0700 napisał(a):

    > A Ty oczywiście wiesz jak to będzie zrobione, na pewno lepiej wiesz niż ten
    > frezer, który by to robił.

    Nie, nie wiem, jak to bedzie robione. Wiem za to jak wyglada technologia
    wykonania jednostkowego przecietnego kola zebatego i wiem, ile czasu
    zajmuje caly proces technologiczny. Jezeli pozenie te informacje z
    wiedza o tym, ile kosztuje godzina warsztatowa przyzwoitego frezera
    razem ze sprzetem, to wiem od razu, ile moze kosztowac przyzwoicie
    wykonany element. I wlasnie dlatego mam silne podstawy by powatpiewac w
    przyzwoite parametry detalu wykonanego za mniej niz polowe szacunkowej
    wartosci.
    No chyba, ze trafisz na altruistycznego hobbyste, ktory dla zabawy i
    calkowicie charytatywnie postanowi spedzic co najmniej jeden dzien w
    dobrze wyposazonym warsztacie z bogatym zapleczem narzedziowym.
    Taka sytuacja jest na tyle piekna, by w nia wierzyc i na tyle rzadko
    spotykana, by na nia nie czekac ;)

  • 30. Data: 2009-01-19 18:30:26
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > I myslisz ze zebatke do skrzyni biegow, taka o skosnych zebach, moze
    > zrobic byle frezer ?

    I już wiadomo, że ten byle frezer to pewnie Zenek z pilnikiem i fajkiem w
    pysku.

    Ktoś dalej napisał, że są to proste zęby, ale Ty oczywiście założyłeś, że
    skośne.

    Panie kolego, mniej założeń, a więcej rozumienia tekstu!!!

    > To ja Ci powiem ze robilem u siebie w firmie rozne cuda z metali
    > wszelakich ale zebatki robic bym sie nie podjal.

    Zależy co do czego, bo kiedyś jak się w Romecie zębatka skończyła, to na
    szlifierce pogłębiłem zęby i dalej jazda była :-)

    Ale wiadomo, że do bardziej wymagających urządzeń do jeżdżenia trzeba lepiej
    wyposażonego warsztatu.

    A może ten pan byle frezer jest świetnym fachowcem z dobrze wyposażonym
    warszatem?

    Nie bierzesz tego pod uwagę?

    Pozdrawiam

    Jacek