eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykolejny dawcaRe: kolejny dawca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kolejny dawca
    Date: Wed, 25 May 2011 09:15:16 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 31
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <b...@m...org>
    References: <irgu7a$ern$1@news.onet.pl> <irgv7d$2em$18@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <irh1l7$mh8$1@node2.news.atman.pl> <5...@p...pl>
    <irh26s$2em$24@inews.gazeta.pl> <irh2m1$pgj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <irh33m$2em$28@inews.gazeta.pl> <irh50n$gs8$1@news.vectranet.pl>
    <irh55o$2em$41@inews.gazeta.pl> <irh6bf$sgp$1@news.vectranet.pl>
    <irh97i$sef$4@news.onet.pl> <4ddc333e$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ddc33d3$0$2505$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ddc57e0$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306307748 15191 83.13.244.130 (25 May 2011 07:15:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 May 2011 07:15:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2370694
    [ ukryj nagłówki ]

    25 May 2011 01:14:08 GMT, to

    > Odpowiedzialność leży po obu stronach. Z jednej strony nie można
    > wyprzedzać po lewej sygnalizującego skręt w lewo, z drugiej skręcając
    > trzeba zachować szczególna ostrożność (czyli niewątpliwie wiedzieć co się
    > dzieje wokół)

    IMHO na wyprzedzającego są nałożone większe obowiązki niż na wykonującego
    zmianę kierunku ruchu. Skręcający ma zachować ostrożność, bo na
    skrzyżowaniu mogą chcieć przejść piesi, ale także być może nie jest
    pojazdem z przywilejami pierwszeństwa, a więc musi zachować ostrożność i
    ustąpić ew. pierwszeństwa -- i o te elementy ma dbać przede wszystkim.

    Siłą rzeczy skręcający nie musi sprawdzać czy coś go nie wyprzedza na
    skrzyżowaniu kiedy ulica jest jednojezdniowa z tylko dwoma pasami ruchu, po
    jednym w każdym kierunku. Choć, przede wszystkim dla bezpieczeństwa swojego
    i wiezionych pasażerów, powinien to uczynić -- tylko w przypadku szalonego
    motocyklu może zwyczajnie nie mieć szans go zauważyć. Tutaj Golf dostał
    strzał w tyłek, aż go obróciło min. o 90 stopni (wątpię aby przy
    śmiertelnym ktoś ruszał auto i do tego ustawił je w poprzek drogi) -- a
    więc był bokiem jak dostał i nie miał szans widzieć motocykla, a tym
    bardziej zareagować by uniknąć kolizji.

    Wg mnie winny jest tylko i wyłącznie kierowca motocykla. Pewnie zdrowo
    zaiwaniał. Jak zobaczył zwalniające auta, zaczął hamować. Widzac, że nie
    wyhamuje odbił na lewo i przydzwonił w skręcającego. IMHO to nawet nie był
    manewr wyprzedzania, a po prostu próba uniknięcia kolizji z hamującym autem
    na końcu "stawki".

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: