  • 1. Data: 2010-05-10 09:08:19
    Temat: kluczowanie diody swiecacej 24V od strony anody za pomoca sygnalu TTL
    Od: "motoek" <m...@m...com.pl>

    Takie pytanie
    Jest dioda swiecaca 24V ktora ma byc kluczowana dwoma niezaleznymi sygnalami
    TTL.
    Od strony katody zastoisowano zwyczajny klucz tranzystorowy na tranzystorze
    NPN, ktory "laczy" katode diody do masy.
    To samo ktrzeba zrobic od strony Anody.
    Wydaje sie ze musze zastosowac tranzystos PNP ale jak go mam kluczowac z
    poziomu TTL skoro zasilanie diody fo 24V?

  • 2. Data: 2010-05-10 09:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "motoek" <m...@m...com.pl>
    > Jest dioda swiecaca 24V ktora ma byc kluczowana dwoma
    > niezaleznymi sygnalami TTL.

    Bramke dodac/zrobic na diodach i sterowac tylko od jednej strony ?

> [...]
    > Wydaje sie ze musze zastosowac tranzystos PNP ale jak go mam
    > kluczowac z poziomu TTL skoro zasilanie diody fo 24V?

    drugim tranzystorem, tym razem npn ?
    Plus stosowna ilosc opornikow.

    Mozesz tez sprobowac sterowac jednym tranzystorem npn w ukladzie
    wtornika.
    na bazie zero - na emiterze tez zerowe napiecie, dioda nie swieci.
    Na bazie +5V, na emiterze +4.3V, dioda swieci, o ile katoda
    podlaczona do masy.

    Ale to musi byc prawdziwe +5V, a nie +2.8 ze zwyklego TTL.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-10 09:28:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    motoek pisze:
    > Od strony katody zastoisowano zwyczajny klucz tranzystorowy na tranzystorze
    > NPN, ktory "laczy" katode diody do masy.
    A czemu nie dwa NMOSy od strony masy? Albo dwa NPN.

    Michoo

  • 4. Data: 2010-05-11 09:12:20
    Od: "motoek" <m...@m...com.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu nie dwa NMOSy od strony masy? Albo dwa NPN.

    Spprawa jest bardziej skomplikowana bo od strony masy - katody diody - mase
    daje tak na prawde albo ULN2803 lub 7406 - i tu nie \moge ingerowac.
    Zadanie jakie pozostalo to dostarczenie 24Vod strony anody i te 24V musze
    kluczowac TTLem.

  • 5. Data: 2010-05-11 10:04:22
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2010 11:12:20 +0200, motoek <m...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > daje tak na prawde albo ULN2803 lub 7406 - i tu nie \moge ingerowac.
    > Zadanie jakie pozostalo to dostarczenie 24Vod strony anody i te 24V musze

    A może jakiś solid state relay (OptoMos, PhotoMos czy jak to tam zwą)?

    RobertP.