    From: "Malenstfo" <m...@d...dziecka.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: kierownicy autobusów
    Date: Thu, 19 Apr 2012 18:21:16 +0200

    Użytkownik "duddits" <p...@N...gomoto.tv> napisał w wiadomości
    news:jmlrhu$2fl6$1@news2.ipartners.pl...

    > To fajnie, że starasz się ułatwić (poważnie), ale takie są przepisy: masz
    > obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa kiedy włącza się do ruchu, wyjeżdża z
    > autobusowej zatoki czy przystanku.

    No nie do konca - nie mam obowiazku ustapic pierwszenstwa tylko mam
    obowiazek ulatwic wlaczenie sie do ruchu.
    Róznica jest taka ze ja nadal znajduje sie na drodze z pierwszenstwem i
    jesli dojdzie do kolizji z takim wlaczajacym sie do ruchu autobusem to on
    bedzie sprawca bo nie ustapil pierwszenstwa albo wlaczal sie doruchu. Koniec
    kropka. Ja conajwyzej moge cos dostac za nie zachowanie ostroznosci ale to
    mozna dostac wlasciwie przy kazdej kolizji jesli takie jest widzimisie pana
    policjanta. Wszak musimy jezdzic ze szczegolna ostroznoscia i przewidywac
    zachowanie innych na drodze.

    pzdr
    Mariusz
    CBF 600 N/A '10