  • Data: 2012-04-18 21:19:40
    Temat: Re: kierownicy autobusów
    Od: duddits <p...@R...tv> szukaj wiadomości tego autora

    > musisz kolego dobrze doczytać ten przepis, bo autobus nie ma pierwszeństwa.
    > Przepis jest tak kretyńsko napisany, ze w zasadzie źle jak go nie
    > puścisz i źle jak on sie przed Ciebie wpierdzieli.

    Jak go poniżej chcesz cytować z pamięci Kolego to może też wypadałoby
    wcześniej sobie go dokładniej przypomnieć? Bo ja zanim odpowiedziałem,
    tak właśnie zrobiłem. Moim zdaniem wcale kretyńsko napisany nie jest,
    ale niech będzie, że to nie o dosłowne pierwszeństwo chodzi. W każdym
    razie nie takie o jakim czytamy w PoRD w innym miejscu.

    > Żeby nie bylo, że odsyłam do googla podaje co tam stoi (z pamięci)
    > "należy umożliwić właczenie sie do ruchu" i konia z rzędem temu, kto to
    > zinterpretuje (oczywiście dotyczy tylkpo terenu zabudowanego).
    > Nie musze chyba pisać, ze umożliwić włączenie sie do ruchu nie oznacza
    > pierwszeństwa, ale zwraca uwage, ze jednak coś jest na rzeczy...

    A proszę, zacytuję (podkreślenia moje):

    Rozdział 2

    Włączanie się do ruchu

    "Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, *jest obowiązany*
    zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."

    Oczywiście, że musi to mieć jakiś sens, więc dalej czytamy:

    "2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego."

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach