-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Ada" <A...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: katalizator hałasuje
Date: Sun, 22 Aug 2010 14:13:41 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 60
Message-ID: <i4r49e$56k$1@news.onet.pl>
References: <i4om6q$85d$1@news.onet.pl> <i4qs5p$ivq$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089079020031.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282479214 5332 89.79.20.31 (22 Aug 2010 12:13:34 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Aug 2010 12:13:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305600
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i4qs5p$ivq$1@news.onet.pl... W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze:
>> Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
>> zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?
>> Czym grozi zignorowanie tego brzęku?
> Foka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne,
> prawdopodobnie wystarczył jeden bak najwyraźniej lewego paliwa
> zakupionego na warszawskiej stacji koncernu znanego z akcji niedaleko
> Florydy:)). W zasadzie to też na wolnych obrotach usłyszałem jak zaczyna
> dzwonić, potem (tydzień później) zapaliła się Check Engine. Zamiennik
> zamontowany w ASO Forda w Warszawie (u L.) z niewiadomych przyczyn
> wytrzymał 2 miesiące i znów lampka CE. Kolejny - 3 miesiące i to samo.
> Kolejny wytrzymał dłużej, prawie pół roku. Przy ostatnim mechanik
> stwierdził że to wina lambdy, której nie pasuje jakość zamiennika i
> wywala błąd. Może trzeba ją przestroić, przeprogramować, nie wiem.
> Ogólnie poza irytującą lampką CE nic się nie powinno stać. Minus taki,
> że CE zapala się na stałe, więc jednocześnie nie będziesz wiedział,
> jeśli stanie się coś innego, poważniejszego.
> Kilka pytań pomocniczych:
> 1. katalizator (obudowa) czy jego zawartość (jesteś pewien?) - często
> się luzuje mocowanie kata i dzwoni blacha o blachę podłogi (wariant
> optymistyczny, wystarczy poprawić mocowanie).
> 2. Oryginał 3 lata temu kosztował w granicach 1500 zł, podróba 400 zł.
> Trwałość Ci opisałem. Możliwe że to też kwestia jakości montażu, ale na
> to nie masz wpływu (mój montowało ASO). Coś zrobić musisz, a co to już
> sobie sam wybierz zależnie od kwoty jaką chcesz na to przeznaczyć.
> Zamienniki są na półrocznej gwarancji (przynajmniej u mnie tak było)
> więc generalnie to będąc stanowczym i nie dając sobie wmówić że
> tankowałeś kiepską benzynę płacisz raz, tylko czasu szkoda.
Dzięki za obszerną wypowiedź :)
Ja też teraz dodam, jak było po kolei:
1. urwał się łącznik elestyczny i przejechano tak do domu ok. 400km
2. na następny dzień najbliższy "specjalista" od tłumików wymienił łącznik
3. Już w 1-szym dniu już coś dało się słychać (jakiś delikatny brzęk), ale
nie byłem pewny, więc dopiero na drugi dzień wróciłem do speca z reklamacją,
że coś się ociera i brzeczy
4. na kanale spec stwierdza, że nic nie obciera, ale to zawartość kata
dzwoni i kat do wymiany... na co ja, że wcześniej nic się nie działo i czy
czasem układ wydechowy nie jest przesztywniony i nie wpada w drgania.
Zapytałem też, czy czasem nie potraktował układu wydechowego młotem i nie
rozwalił wnętrzności kata, na co spec prawie obrażony stwierdził, że nic
takiego nie miało miejsca i że on wie, że robota była dobrze zrobiona.
5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłym
silniku. Na zimnym, gdy obroty są wyższe to nic nie brzęczy. Stąd ciągle
moje przypuszczenie, że układ źle zespawany i przesztywniony i stąd te
dragnia i brzęki...
6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo
http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_fo
cus_fokus_1_6_1_8_16v_kat.html
coś co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać to do 10-letniego
Focusa? Czy najlepiej to zaślepić?
Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.10 18:46 MZ
- 23.08.10 09:32 krzysiek82
- 23.08.10 09:33 krzysiek82
- 23.08.10 09:33 krzysiek82
- 23.08.10 16:10 to
- 23.08.10 20:05 Ada
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-17 Rozproszona Kontrola Konstytucyjności WYBORNE ;-)
- 2024-12-17 dotacja dla PiS
- 2024-12-17 wolny rynek