eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykatalizator hałasujeRe: katalizator hałasuje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Ada" <A...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: katalizator hałasuje
    Date: Sun, 22 Aug 2010 14:13:41 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <i4r49e$56k$1@news.onet.pl>
    References: <i4om6q$85d$1@news.onet.pl> <i4qs5p$ivq$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089079020031.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1282479214 5332 89.79.20.31 (22 Aug 2010 12:13:34 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Aug 2010 12:13:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305600
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i4qs5p$ivq$1@news.onet.pl... W dniu 2010-08-21 16:01, Ada pisze:
    >> Ford Focus - tłucze się na niskich obrotach kataliazator, tzn. jego
    >> zawartość. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Sa jakieś zamienniki?
    >> Czym grozi zignorowanie tego brzęku?
    > Foka I 2004 rok. Katalizator padł przy 100km (4 letnie auto, dziwne,
    > prawdopodobnie wystarczył jeden bak najwyraźniej lewego paliwa
    > zakupionego na warszawskiej stacji koncernu znanego z akcji niedaleko
    > Florydy:)). W zasadzie to też na wolnych obrotach usłyszałem jak zaczyna
    > dzwonić, potem (tydzień później) zapaliła się Check Engine. Zamiennik
    > zamontowany w ASO Forda w Warszawie (u L.) z niewiadomych przyczyn
    > wytrzymał 2 miesiące i znów lampka CE. Kolejny - 3 miesiące i to samo.
    > Kolejny wytrzymał dłużej, prawie pół roku. Przy ostatnim mechanik
    > stwierdził że to wina lambdy, której nie pasuje jakość zamiennika i
    > wywala błąd. Może trzeba ją przestroić, przeprogramować, nie wiem.
    > Ogólnie poza irytującą lampką CE nic się nie powinno stać. Minus taki,
    > że CE zapala się na stałe, więc jednocześnie nie będziesz wiedział,
    > jeśli stanie się coś innego, poważniejszego.
    > Kilka pytań pomocniczych:
    > 1. katalizator (obudowa) czy jego zawartość (jesteś pewien?) - często
    > się luzuje mocowanie kata i dzwoni blacha o blachę podłogi (wariant
    > optymistyczny, wystarczy poprawić mocowanie).
    > 2. Oryginał 3 lata temu kosztował w granicach 1500 zł, podróba 400 zł.
    > Trwałość Ci opisałem. Możliwe że to też kwestia jakości montażu, ale na
    > to nie masz wpływu (mój montowało ASO). Coś zrobić musisz, a co to już
    > sobie sam wybierz zależnie od kwoty jaką chcesz na to przeznaczyć.
    > Zamienniki są na półrocznej gwarancji (przynajmniej u mnie tak było)
    > więc generalnie to będąc stanowczym i nie dając sobie wmówić że
    > tankowałeś kiepską benzynę płacisz raz, tylko czasu szkoda.

    Dzięki za obszerną wypowiedź :)
    Ja też teraz dodam, jak było po kolei:
    1. urwał się łącznik elestyczny i przejechano tak do domu ok. 400km
    2. na następny dzień najbliższy "specjalista" od tłumików wymienił łącznik
    3. Już w 1-szym dniu już coś dało się słychać (jakiś delikatny brzęk), ale
    nie byłem pewny, więc dopiero na drugi dzień wróciłem do speca z reklamacją,
    że coś się ociera i brzeczy
    4. na kanale spec stwierdza, że nic nie obciera, ale to zawartość kata
    dzwoni i kat do wymiany... na co ja, że wcześniej nic się nie działo i czy
    czasem układ wydechowy nie jest przesztywniony i nie wpada w drgania.
    Zapytałem też, czy czasem nie potraktował układu wydechowego młotem i nie
    rozwalił wnętrzności kata, na co spec prawie obrażony stwierdził, że nic
    takiego nie miało miejsca i że on wie, że robota była dobrze zrobiona.
    5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłym
    silniku. Na zimnym, gdy obroty są wyższe to nic nie brzęczy. Stąd ciągle
    moje przypuszczenie, że układ źle zespawany i przesztywniony i stąd te
    dragnia i brzęki...

    6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo
    http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_fo
    cus_fokus_1_6_1_8_16v_kat.html
    coś co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać to do 10-letniego
    Focusa? Czy najlepiej to zaślepić?
    Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: