  • 12. Data: 2013-04-10 02:01:06
    Temat: Re: karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 09 Apr 2013 15:47:32 GMT, bufi napisał(a):

    > Ale po co? Są już karty Wi-fi. Czym mniej kabli wystaje, tym lepiej.

    Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami. Im więcej sąsiadów, tym
    bardziej losowo działa. I będzie już tylko coraz gorzej. W szczególności
    Wifi w postaci taniego dzyndzla USB, który ma paromilimetrowy kawałek drutu
    zamiast anteny, wciśnięty między metalowe sprzęty pełne różnej elektroniki
    pracującej z różnymi taktowaniami, mniejszymi i większymi od 2.4 GHz.

    > O jak z tylu jest wolne USB to male piwo. Gorzej jak jest tylko
    > z przodu i musi byc jeszcze klapka otwarta.

    Tunery z tematu wątku mają zazwyczaj trzy porty USB, z tym dwa z tyłu.
    Czyżbyś wypowiadał się w wątku, o którego temacie nie masz zielonego
    pojęcia? Serio?

    > Po schodach.

    No przecież z kilometra widać, że nie po rzeczowej wiedzy i logice.

    > To i tak luksus. Przewaznie tunery maja 2xUSB.

    Które Vu+/Dreambox z wymiennymi głowicami mają 2xUSB??? Które?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 11. Data: 2013-04-10 02:01:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 09 Apr 2013 15:49:31 GMT, bufi napisał(a):

    > A tak w ogole to masz sterowniki pod linuksa do tego tunera na USB?
    > Skad wiesz, ze ruszy?

    Bo w odróżnieniu od ciebie, po pierwsze wiem o czym jest wątek.

    Po drugie mam i używam.

  • 13. Data: 2013-04-10 05:50:42
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami.

    Poza tym ethernetem jest szybciej...

  • 14. Data: 2013-04-10 06:43:20
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Waldek Godel wrote:

    > nie

    > Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami.

    Chyba u ciebie lol :)

    > wolnych >> USB z 3 do 2 będzie taką znaczącą ujmą?

    > Które Vu+/Dreambox z wymiennymi głowicami mają 2xUSB??? Które?

    DM 800 HD szerloku.

    P.

  • 15. Data: 2013-04-10 11:13:47
    Od: a...@p...pl

    ok, jest kilka wersji rozwiazan mojego problemu, wiec moze mi
    doradzicie? Wiecie co chce nagrywac, wiec moze da sie to poskladac z
    gotowcow + cos na USB i nie wydac fortuny.

    2 jednoczesne nagrania z dvb-t (bez kompromisow czyli 2 glowice/tunery
    dvb-t) - najlepiej wymienne jakby sie dvb-t2 pojawilo
    1 nagranie z dvb-s/s2
    ilosc jednoczesnych nagran 2 (dvb-t, dvb-t lub dvb-t, dvb-s)
    timeshift, nagrywamy i cos ew. ogladamy nagrane (timeshift, z dysku)
    dostep do nagran via siec LAN (z PC) zabrac nagranie
    programowanie nagran via USB lub z PC
    radio internetowe
    najlepiej firmware na bazie Linuxa (Enigma)

    1-2 CI/CA/CR
    dysk najlepiej wewnatrz (ale jak ma to isc w koszta, to pewnie wiekszy
    wybor sprzetu bedzie dla dysku USB- ale czy sobie poradzi z 2
    nagraniami jednoczesnie i odtwarzaniem?)

    lub droga w kierunku HTPC

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2013-04-10 12:08:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 05:50:42 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Poza tym ethernetem jest szybciej...

    Akurat w tym przypadku rzecz dyskusyjna, bo tunery zazwyczaj mają 100 Mbit,
    w każdym razie te, o których mowa. Włożenie dongla 802.11n może
    teoretycznie dać lepsze efekty. Ale tylko teoretycznie, szczególnie np.
    mieszkając w bloku oraz mając kilka urządzeń w domu (laptop, telefon,
    tablet, ekspres do kawy ;-)) realne transfery będą sporo niższe.

    W szczególności, że w takim sprzęcie ważna jest transmisja w obydwie
    strony, a 802.11n ma na uplinku tylko 150 Mbit (o czym mało kto doczytał)

  • 17. Data: 2013-04-10 17:55:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 11:13:47 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > 2 jednoczesne nagrania z dvb-t (bez kompromisow czyli 2 glowice/tunery
    > dvb-t) - najlepiej wymienne jakby sie dvb-t2 pojawilo

    W wersji z tunerami DVB-T to już teraz jest możliwe. Np taki Vu+ Solo2
    sobie świetnie z tym radzi (nowy, silniejszy procesor)
    Już na wolniejszym Vu+ Ultimo ludzie testowali konfiguracje typu 7 głowic
    (3x2 + 1)
    Oczywiście jako ciekawostkę, bo w realnym świecie to chore, chociażby
    cenowo.

  • 18. Data: 2013-04-10 20:08:39
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > Akurat w tym przypadku rzecz dyskusyjna, bo tunery zazwyczaj mają 100
    > Mbit, w każdym razie te, o których mowa. Włożenie dongla 802.11n
    > może teoretycznie dać lepsze efekty.

    Teoretycznie tak... należy jednak pamiętać o szczegółach protokołu, w
    przypadku 802.11 narzut warstwy fizycznej jest znacznie większy niż w
    ethernecie. Poza tym podczas przesyłu zwykle jedno urządzenie jest i tak
    podłączone do ethernetu (bo jeśli i tuner i komputer są na wifi to
    prędkość łącza dzieli się przez 2), a więc access point musi
    przetłumaczyć ramki ethernetu na 802.11 i odwrotnie.
    Zmierzone przeze mnie prędkości przy ściąganiu FTP-em z AB IPBoxa
    9900HD+ to około 4 MB/s przy połączeniu tuner-ethernet-access
    point-wifi-komputer i 5 MB/s gdy oba urządzenia są "na kablu". W
    przypadku Sky S@t Royal prędkości to odpowiedio 9 i 10 MB/s.
    PS. Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.

  • 19. Data: 2013-04-10 21:07:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 20:08:39 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Zmierzone przeze mnie prędkości przy ściąganiu FTP-em z AB IPBoxa
    > PS. Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.

    Czyli 150 Mbps :-)

  • 20. Data: 2013-04-11 23:37:20
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 10 Apr 2013 16:55:57 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >(3x2 + 1)
    >Oczywiście jako ciekawostkę, bo w realnym świecie to chore, chociażby

    a gdyby byl to tuner combo czyli 1 x dvb-s2 i 1x dvb-t a trzeci tuner
    (czyli dvb-t/t2) dolozyc na USB, najlepiej Enigma i dysk do wlozenia
    wew. lub e-SATA

    lub 2 x dvb-t i trzeci dvb-s2 na USB (bardziej mi zalezy na naziemnej
    niz na satelitarnej

    albo od biedy tylko 2xdvb-t, enigma i dysk jw.

    to co by moglby byc za tuner?

    --
    ThinkXtra