  • 11. Data: 2010-03-27 20:22:09
    Temat: Re: karcher a lakier
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 27 Mar, 16:33, "ttt" <t...@n...pl> wrote:
    > Czy uzywanie karchera do mycia samochodu nie powoduje uszkodzenia lakieru?

    tak ale tylko na elementach plastikowych typu zderzaki i błotniki
    (niektore modele maja przednie blotniki plastikowe).
    Po prostu lekier odchodzi dosc sporymi płatami w niektorych
    samochodach. Oczywiscie mowa o lakierowaniu fabrycznym.

  • 12. Data: 2010-03-27 20:51:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A jakie cisnienie jest bezpieczne? Prosze o wiecej informacji na temat dyszy
    > koncowej, jaka nalezy zamontowac.

    Mam do 200bar i spokojnie myję. Nie zakładam natomiast dyszy rotacyjnej
    ani nie daję strugi, raz tak zrobiłem i naruszyłem niemalowane plastiki
    (pojawiły się przebarwienia jak gdybym lekko wypłukał barwnik z
    powierzchni tworzywa).
    Przy myciu chyba nie tyle ciśnienie ważne, co metoda. Ja nadal nie
    potrafię bezdotykowo. Po myciu jak się paluchem przejedzie po karoserii
    to wychodzi smuga czystej karoserii :) Wolę więc gąbeczką.

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 13. Data: 2010-03-27 21:34:33
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    > Ale mocno zapiaszczony blotem lakier to moze niespecjalnie
    > lubic jak sie mu te ziarenka przegoni po powierzchni kopem
    > z wody. Od razu widac tego nie bedzie ale stopniowo
    > matowic sie moze. Zatem wypadaloby piach zmywac wpierw
    > mniej intensywnie.

    No coz... zalezy jaka myjka i jaki lakier. Ja mam taka (350 bar) przy ktorej
    z odleglosci 1 cm schodzi 90% powlok lakierniczych... W kazdym razie uwazam,
    ze rozsadnie uzyta myjka cisnieniowa krzywdy lakierowki nie zrobi.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-03-28 15:03:21
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zależy jaki Karcher, jaki lakier i jakie mycie.
    Jeżeli Karcher HD 10/35 i mycie dyszą z bliska. to można umyć do gołej
    blachy.
    Bardziej delikatne są plastiki - zderzaki, kołpaki itp.
    Co do Twoich obaw o rysowanie lakieru przy myciu to podejrzewam syndrom
    pierwszego auta ;-)
    Jacek

  • 15. Data: 2010-03-28 15:15:39
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktorej z odleglosci 1 cm schodzi 90% powlok lakierniczych... W kazdym
    > razie uwazam, ze rozsadnie uzyta myjka cisnieniowa krzywdy lakierowki nie

    O kurde... to co to za myjka? Ja uzywam HDS 2000 Super i ma tylko180bar a
    kosztuje ok. 30tys zl, wiec zastanawiam sie jaki to musi byc sprzet zeby
    miec 350bar?

  • 16. Data: 2010-03-28 18:50:55
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztuje ok. 30tys zl, wiec zastanawiam sie jaki to musi byc sprzet zeby

    Goracowodne maja zazwyczaj nizsze cisnienie robocze.
    Ta moja to WAP serii Silver (juz nie ma ich w sprzedazy) i jest przeznaczona
    do pracy jako glowna pompa w duzych myjniach na max 3 stanowiska - zostala
    mi po srednioudanym interesie. Moc silnika to chyba z 6 KW wiec ma czym
    pompowac :)

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-03-28 23:55:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > mi po srednioudanym interesie. Moc silnika to chyba z 6 KW wiec ma czym

    Nieźle, bał bym się podejść czymś takim. Przy 200 i _szprycy_ można
    deski z miękkiego drewna przecinać :)

    __
    Pzd, Irek.N.

  • 18. Data: 2010-03-29 15:51:58
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    > Nieźle, bał bym się podejść czymś takim. Przy 200 i _szprycy_ można deski
    > z miękkiego drewna przecinać :)

    Eee tam... urban legends. Od 300 bar lakier zlazi tylko jesli trafisz na
    jakies uszkodzenie.

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2010-03-29 21:38:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Eee tam... urban legends. Od 300 bar lakier zlazi tylko jesli trafisz na
    > jakies uszkodzenie.

    No kiedy właśnie nie, mam 200 i miękkie drewno jest rozrywane. Warunek -
    musi być dysza rotacyjna lub punktowa.

    __
    Pzd, Irek.N.