  • 1. Data: 2010-03-30 09:55:17
    Temat: kamerka o specjalnych "zdolnosciach"
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Szukam kamerki na usb która ma możliwość przesyłania "czystego" sygnału
    tzn nie zmienionego przez sterowniki. tzn zmienia się barwa (trochę)
    światła to stery mi nie robią cudów z balansem bieli tylko leci jak ma być.
    sam sobie nie napisze niestety sterów które by to potrafiły.
    może ktoś trafił na taką kamerę, (rozdzielczość i szybkość odświeżania
    nie ma znaczenia)

    Pozdr

  • 2. Data: 2010-03-30 19:14:26
    Temat: Re: kamerka o specjalnych "zdolnosciach"
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Szukam kamerki na usb która ma możliwość przesyłania "czystego" sygnału
    > tzn nie zmienionego przez sterowniki.

    Ale "czysty" sygnał nie jest użyteczny, dopóki nie skonwertuje się go przy
    pomocy sterownika na AVI, albo strumień wideo, albo cokolwiek innego
    użytecznego z punktu widzenia systemu/oprogramowania.

    Żeby pokazać obraz z matrycy na ekranie, trzeba użyć jakiegoś balansu bieli.
    Nawet materiały analogowe miały swoje parametry w pewnym sensie
    odpowiadające balansowi bieli.

    Wydaje mi się, że możesz raczej spróbować poszukać kamerki, w której da się
    ustawić stały balans bieli, stały czas migawki itp. Musiałbyś sformułować
    czego oczekujesz tak naprawdę. Jeśli chodzi o to, żeby w miarę przesuwania
    obiektów na ekranie i zmiany oświetlenia kamerka/sterownik nie zmieniały
    sztucznie kolorów/jasności/kontrastu bez Twojej ingerencji, to właśnie
    stałego balansu bieli i stałego czasu migawki szukasz.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2010-03-30 20:05:45
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-30 21:14, =Marcos= pisze:

> [...]
    > kamerka/sterownik nie zmieniały sztucznie kolorów/jasności/kontrastu bez
    > Twojej ingerencji, to właśnie stałego balansu bieli i stałego czasu

    dokładnie, chodzi mi o to żeby dostać obrazy jako czyste bity może być
    nawet nie przetworzone z tzn nie przeliczone z monochromatycznych
    komurek na pixele z pełnym kolorem, jak się nie da to niech przelicza i
    podaje mi kolor jako trzy liczby dla piksela (bo bez przeliczenia
    powinienem dostać piksele "jednokolorowe" odpowiadające trzem barwom w
    układzie maski bayera.
    a czas maświetlenia powinienem móc sobie ustawiać i trzymać potem stały.
    Chciałbym po prostu mierzyć zmanę sygnału rejestrowanego przez kamerę z
    mikroskopu (natężenia światła w poszczególnych kanałach), mam taką jedną
    olympusa w pracy ale droga jak pieron a mnie jest potrzebne ze trzy do
    eksperymentu. :)
    pozdr

  • 4. Data: 2010-03-31 16:55:22
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    http://www.astrosurf.com/astrobond/ebrawe.htm
    http://arnholm.org/astro/software/aviraw/

  • 5. Data: 2010-03-31 16:55:45
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Qbab pisze:
> [...]
    > sam sobie nie napisze niestety sterów które by to potrafiły.
    > może ktoś trafił na taką kamerę, (rozdzielczość i szybkość odświeżania

    Swego czasu budowalem spektrometr na taniej kamerce
    i nalezalo wylaczyc wszystkie ustawienia "auto",
    w szczeg. balans bieli i ekspozycje. Dawalo sie to zrobic
    w opcjach programu sterujacego.

    Musisz uwazac, by nie dopuscic do "przepalenia" obrazu,
    czyli by amplitudy pikseli nie przekroczyly wartosci 255,
    bo wtedy zostana obciete i nic nie bedzie wiadomo
    o natezeniu oswietlenia. Czyli regulacja swiatla w mikroskopie.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-03-31 17:40:03
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-31 18:55, Andrzej S. pisze:

> [...]
    > bo wtedy zostana obciete i nic nie bedzie wiadomo
    > o natezeniu oswietlenia. Czyli regulacja swiatla w mikroskopie.

    teorię znam :)
    tylko problem jest z kamerką której stery pozwalają na wyłączenie tego
    auto, testowałem kilka i jak się okazuje mimo wyłączenia stery coś
    mieszają, jakiej używałeś Ty?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-01 06:12:35
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Qbab pisze:

> [...]
    > tylko problem jest z kamerką której stery pozwalają na wyłączenie tego
    > auto, testowałem kilka i jak się okazuje mimo wyłączenia stery coś

    Uzywalem taniego Logitecha, taka kulka. Jednak nie zwracalem
    uwagi na natezenie, bo bylo to nieistotne.

    A moze seria zdjec? Canon z rosyjskim systemem CHDK umozliwia
    wieczne wyzwalanie migawki albo wyzwalanie przez podanie napiecia
    na odpowiednie druty USB. Koszt - pewnie jakies 100 zl.

    pozdro
    --
    A S