  • 11. Data: 2011-08-04 21:35:46
    Temat: Re: kablowka analogowa i DVB-T
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    tokaj <n...@n...pl> napisał(a):

    > Obydwa moje TV maja wbudowany tuner DVB-T, wiec chyba nie ma koniecznosci
    > kupowania jeszcze jednego?

    Oczywiście, że nie ma sensu, chociażby z powodu mnożenia ilości pilotów i
    komplikacji obsługi.

    > http://www.dipol.com.pl/tv-tv-sat-osprzet-tv,4435.ht
    m - tu sa rozne
    > zwrotnice antenowe, tylko kompletnie nie wiem ktora kupic?

    Zastosować przełącznik anten albo zamówić w firmie Waldi:
    http://www.waldiantena.com.pl/artykul.php
    odpowiednią selektywną zwrotnicę kanałową.

    Przy pierwszych testach DVB-t w Warszawie korespondowałem z panem Waldemarem i
    był gotów zrobić na zamówienie zwrotnicę, która będzie z zewnętrznej anteny
    wpuszczać do telewizora tylko konkretny kanał z DVB-t a na wejściu z kablówki
    mieć na tej samej częstotliwości pułapkę, zapobiegającą przedostawaniu się
    sygnału z kablówki zakłócającego cyfrówkę w telewizorze oraz przenikaniu
    sygnału cyfrowego do sieci kablowej.
    Koszt miał wynosić kilkadziesiąt zł dla jednego kanału - zrezygnowałem, gdy w
    eterze pojawiło się kilka muxów na różnych kanałach.
    Korespondencję niestety skasowałem.

    Proponuję skontaktować się z firmą Waldi podając numery kanałów.

  • 12. Data: 2011-08-04 22:39:15
    Od: "tokaj" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:j1f0pq$g8u$1@news.onet.pl...

    > To rozwiązanie należałoby uzupełnić filtrem kanałowym dobranym do
    > czestotliwości danego MUX-a. Wtedy będzie działać na 100%.

    Czy moge Cie prosic o jakies dokladniejsze szczegoly, bo juz na prawde sie
    gubie co powinienem zrobic?

    Tomasz

  • 13. Data: 2011-08-04 22:43:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-05 00:39, tokaj pisze:
> [...]
    > w wiadomości news:j1f0pq$g8u$1@news.onet.pl...

    > Czy moge Cie prosic o jakies dokladniejsze szczegoly, bo juz na prawde sie

    Sygnał z anteny wpuszczasz przez filtr nastrojony na konkretny kanał, na
    którym nadaje MUX. W ten sposób odfiltrujesz wszystkie śmieci z eteru.
    Następnie doprowadzasz do splitera, gdzie na drugim wejściu jest sygnał
    z kablówki.
    Oczywiście milcząco zakładam, że w kablówce nie ma kanału nadającego na
    tej samej częstotliwości, bo wtedy sygnały się zakłócą.

    Jak teraz widzę, coś podobnego opisał Wmak.

  • 14. Data: 2011-08-05 07:13:37
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 4 Aug 2011 15:24:04 +0200, "t-1" <t...@o...spam.pl> wrote:

    >Bo gamonie produceńci powinni montować w telewizorach 2 oddzielne wejścia na
    >kabel i antenę, sygnał sterujący mają w systemie. Przecież to naturalne, że
    >można mieć kabel i antenę. Ja zastosowałem przełącznik wcz. dostępny np. w
    >firmie Dipol w cenie ok. 10zł.

    juz dawno o tym pisalem albo zastosowanie przelacznika sterowanego z
    tv (ala diseqc) - Jak wchodzisz na dvb-t to tv wysyla do przelacznika
    sygnal przelaczenia. Wystarczyloby tylko dodadac odpwiednia zmiane w
    firmware tv i podlaczyc przelacznik pod jakis rs232/usb lub jakies
    specjalne.

    Jak macie wejscie u producentow to piszcie niech zaimplementuja takie
    cos.

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2011-08-05 07:47:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > Oczywiście milcząco zakładam, że w kablówce nie ma kanału nadającego
    > na tej samej częstotliwości, bo wtedy sygnały się zakłócą.

    Ja bym jeszcze na terminologię zwrócił uwagę. Spliter to taki trójnik
    do dzielenia sygnału, a tu trzeba połączyć... 8-)

    MJ

  • 16. Data: 2011-08-05 08:08:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-05 09:47, Michal Jankowski pisze:

    > Ja bym jeszcze na terminologię zwrócił uwagę. Spliter to taki trójnik
    > do dzielenia sygnału, a tu trzeba połączyć... 8-)

    Formalnie masz rację, powinien być sumator lub zwrotnica. Ale w
    przypadku elementów biernych w zasadzie każdy sumator jest splitterem i
    odwrotnie :-)

  • 17. Data: 2011-08-12 15:20:02
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    > Ja zastosowałem przełącznik wcz. dostępny np. w
    > firmie Dipol w cenie ok. 10zł.

    Właśnie kupiłem ten przełącznik:

    http://www.dipol.com.pl/przelacznik_tv_kablowa-dvb-t
    _E2022.htm

    Sprzedawca-konsultant w Dipolu chwalił jego jakość -
    katalogowo pracuje 5-1000 MHz ale ponoć nadaje się na zakres satelitarny.
    Sprawdziłem - na DVB-T bez strat.
    Przepuszcza (nie zwierając do masy ani pomiędzy wejściami
    ) prąd stały więc na próbę włączyłem pomiędzy konwerter a dekoder satelitarny.
    "Przeleciałem" całego Hotbirda - nie zauważyłem pogorszenia sygnału.
    Mam zamiar zastosować do przełączania Hotbird / Astra przy starym Mediasacie
    bez DISEqC'a.
    Na Astrę zaglądam sporadycznie, więc ręczne przełączanie nie będzie problemem.