    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jsp vs php
    Date: Tue, 7 May 2013 00:47:49 +0000 (UTC)
    <6...@g...com>
    <51882061$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>
    <5188262e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>

    On 2013-05-06, M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Przyczyna takich rozwazan jest bardzo prosta, otoz operacje dyskowe moga
    > byc i czesto sa waskim gardlem aplikacji webowych.

    1. Jesteś pewny, że to dyskowe I/O jest wąskim gardłem u ciebie?
    Szczęśliwiec. Dwie trzecie roboty już za tobą, bo namierzenie wąskiego
    gardła to ta trudniejsza część.

    2. Do odciążenia dysków używa się cache'u w różnych postaciach, na
    przykład wstępnie przeliczonych danych w pamięci. Nie paprze się na
    pojedynczych blokach na dysku, bo to zbyt pracochłonne i trudne do
    zmierzenia.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot