  • Data: 2010-07-07 21:26:29
    Temat: Re: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: "Misiek" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości
    news:i1252m$ad4$1@inews.gazeta.pl...

    > Coraz rzadziej robią takie coś, głównie starsze produkcje.

    A właśnie najbardzie mnie denerwują zupełnie nowe produkcje np:
    "W-11" który jest aktualną produkcją TV N i rejestrowane jest
    w formacie 16:9.
    Od lat 50-tych, w PRL i później w RP obowiązywał system telewizji
    czarno-białej, później SECAM a następnie PAL, który miał 625 linii
    (576 lini widzialnych). Produkowanie właśnie materiału przeznaczonego
    do kanału noszącego nazwę HD, w formacie 300 linii jest chyba
    pewnym nieporozumieniem...
    Podobnie zarzuty, można mieć do dość znacznej grupy reklam
    (nowych - bieżących), które są wyprodukowane albo w formacie 5:4
    lub o zgrozo w 300 liniach.
    Ale wiadomo reklam można nie oglądać...a za kanały HD płaci się...

    > A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to
    > żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia :-)

    Widziałem! Naprawdę jak się chce to można i ze starego materiału...

    > A co w tym śmiesznego? Program nagrany jest na nośniku w formacie 4:3 na
    > ok. 500 liniach wysokości, oryginalnie był panoramiczny czyli miał
    > marginesy więc aktywnych jest z 300-350 linii, gdyby go przeskalowali w
    > górę aby wypełnił cały obszar 16:9 to na ekranie 42" piksele byłyby
    > wielkości małych czereśni ;-)

    No bez przesady. Dokładnie ten sam film "W-11", emitowany jest bez znaczka
    HD na sąsiednim kanale w formacie 16:9 i jest to całkiem znośne. Oczywiście
    od
    strony wizualnej, a nie ... tematycznej...

    > Oczywiście mogli by nie puszczać tak starych materiałów, ale część widzów,
    > przypuszczam że znaczna w dalszym ciągu używa TV 4:3 i dla nich nie jest
    > to wielkim problemem.

    > Znaczy pozdrawiasz sam siebie? No można i tak ;-)

    Ok! Chciałbym, by kiedyś, mając TV (w dowolnym formacie) cały ekran
    wypełniony był treścią, na nie czarnymi pasami - bocznymi, dolno-górnymi
    czy też, o zgrozo, na około!

    Pozdrawiam (ciepło)
    MM