  • 1. Data: 2010-02-07 09:48:26
    Temat: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Producent tego nie podaje, wiec pytam na grupach, pytanie dotyczy dwoch
    UPSow:

    APC Back-UPS ES 400VA
    http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=BE400-CP&tab=models&total_watts
    =200

    APC BACK-UPS CS 350VA
    http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=BK350EI&total_watts=200

    ile wynosi pobor mocy przez samego UPSa w trybie normalnej pracy (na
    zasilaniu AC 230V)? czy moze jesli producent tego nie podaje, to mam
    rozumiec ze Pwe = Pwy? i sprawnosc wynosi 100%?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-02-07 11:54:35
    Temat: Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    R.M. wrote:

    > ile wynosi pobor mocy przez samego UPSa w trybie normalnej pracy (na
    > zasilaniu AC 230V)? czy moze jesli producent tego nie podaje, to mam
    > rozumiec ze Pwe = Pwy? i sprawnosc wynosi 100%?
    Prawie,
    jeśli Uwe jest w normie to wyjście jest zwierane przekaźnikiem z wejściem,
    dodać jednak musisz trochę mocy na elektronikę monitorującą oraz na
    ładowanie akumulatora.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2010-02-07 12:29:25
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    j.r. wrote:
    > Prawie,
    > jeśli Uwe jest w normie to wyjście jest zwierane przekaźnikiem z wejściem,
    > dodać jednak musisz trochę mocy na elektronikę monitorującą oraz na
    > ładowanie akumulatora.

    interesuje mnie tylko sytuacja, gdy wszystko dziala na poprawnym AC, a
    akumulator jest naladowany w pelni

    wlasnie ciekaw jestem ile pobiera ta elektronika

  • 4. Data: 2010-02-07 15:33:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-07 13:29, R.M. pisze:

    > interesuje mnie tylko sytuacja, gdy wszystko dziala na poprawnym AC, a
    > akumulator jest naladowany w pelni
    >
    > wlasnie ciekaw jestem ile pobiera ta elektronika
    Nie wiem ile w takich małych upsach, ale w 1000, 1400VA - około 2VA,
    czyli niecałe 2W.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-02-07 16:55:28
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 07.02.2010 13:29, R.M. wrote:

    > wlasnie ciekaw jestem ile pobiera ta elektronika

    A to nie wystarczy podłączyć do prądu samego UPSa i zmierzyć?
    Na pewno jest to niewielka moc, więc to są laboratoryjne rozważania, a w
    laboratorium powinny być stosowne przyrządy pomiarowe ;)
    --
    Olek

  • 6. Data: 2010-02-07 18:03:10
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Olek pisze:

    > A to nie wystarczy podłączyć do prądu samego UPSa i zmierzyć?
    JAk pójdę spać, to załącze mojego smarta przez licznik energii
    elektrycznej( taki normalny z PRLu a nie z biedronki) zobaczymy ile
    nakręci do 18 - do powrotu z pracy. napisze wieczorem
    ToMasz

  • 7. Data: 2010-02-07 18:36:03
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > JAk pójdę spać, to załącze mojego smarta przez licznik energii
    > elektrycznej( taki normalny z PRLu a nie z biedronki) zobaczymy ile
    > nakręci do 18 - do powrotu z pracy. napisze wieczorem

    smarty mają przetwornice onlinową, nie zwierają na sztywno wejscia z
    wyjsciem ...

    @

  • 8. Data: 2010-02-07 18:37:58
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > APC BACK-UPS CS 350VA
    > http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=BK350EI&total_watts=200

    Nie wiem, ile te, ale mogę ci podać dane dla dwóch innych. Back-UPS ES 700
    pożera około czterech, a RS 550 około sześciu watów. To się może wydawać
    dziwne, ale 550 ma układ odcinający zasilanie do kilku gniazd jeśli komputer
    zostanie wyłaczony. Jesli chodzi o zużycie, to najlepsze są UPS-y
    CyberPowera.

  • 9. Data: 2010-02-07 19:58:29
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Artur Miller pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > smarty mają przetwornice onlinową, nie zwierają na sztywno wejscia z
    > wyjsciem ...
    chmm to dobrze czy źle? domyślam sie ze dla sprzętu dobrze, dla
    sprawności źle?

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-02-07 21:01:20
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > chmm to dobrze czy źle? domyślam sie ze dla sprzętu dobrze, dla
    > sprawności źle?

    to dobrze i źle :) dla sprawności nieciekawie, bo popędzasz cały czas spory
    kawał elektroniki, dla sprzętu dobrze, bo podczas pracy na bateriach ups
    daje czysty sinus a nie coś poskładanego z trapezów z pierdylionem
    harmonicznych.

    @