eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 61. Data: 2013-03-20 15:32:54
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.03.2013 15:23, masti wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 14:48:45 +0100 osobnik zwany Michoo
    > napisał:
    >
    >>> ? Szpital,
    >>
    >> Nie.
    >
    > oj niestety tak. Znam przypadek szpitala, gdzie siadło wszystko bo
    > genrator nie odpalił. Potem się okazało, że od kilku lat nikt go nie
    > testował

    Dlatego w zastosowaniach mission-critical (dane klientów - pieniądze, a
    nie jakieś tam "ludzkie życie") poświęca się trochę funduszy na to, żeby
    generator miał grzany olej i żeby robić testowe starty co tydzień a w
    zamian mieć pewność "pełne obciążenie po 90 sekundach".


    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 62. Data: 2013-03-20 15:36:52
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Wednesday, March 20, 2013, 2:48:45 PM, you wrote:

    >>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około
    >>>>>> 600 kVA.
    >>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
    >>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
    >>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
    >>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika. :)
    >>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    >>> długie zaniki
    >> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    > UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
    > zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
    > generator.

    Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
    20 minut.

    > Benzyna ma znacznie większą gęstość energii na kg i na m^3 i
    > łatwiej się uzupełnia.

    Olej napędowy jeszcze lepszy.

    [...]

    > Pomyśl logicznie"
    > Jeden aku - 12V, 36Ah - 0.43kVAh

    Świat się nie kończy na akumulatorach do kaszlaka...

    > Żeby dorównać generatorowi 600kVA przez GODZINĘ potrzebujesz 1400
    > akumulatorów. Żeby zapewnić KILKA godzin potrzebujesz kilka-kilkanaście
    > tysięcy akumulatorów.

    Bez przesady - przy takich mocach naprawdę używa się akumulatorów o
    trochę innej pojemności. Centrala Strowgera o pojemności 8400 numerów
    pobierała przy 50V jakieś 700A. I miała do dyspozycji dwie baterie
    akumulatorów po 3000Ah - 8 godzin pracy. I te baterie zajmowały
    zaskakująco mało miejsca.

    > A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin.

    Zależy od generatora i baku.

    > I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.

    O ile instrukcja pozwala.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 63. Data: 2013-03-20 15:43:02
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    >> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300
    >> sekundach
    >> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
    >> generator.

    >Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało
    >jakieś
    >20 minut.

    sa reaktory atomowe, w ktorych awaryjne diesle musza osiagnac pelna
    moc ponizej minuty.

    Ale moze sa stale grzane.

    >> A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin.
    >Zależy od generatora i baku.
    >> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
    >O ile instrukcja pozwala.

    Jak jest taka potrzeba ... to sie kupuje taki w ktorym pozwala ...
    albo nie czyta :-)

    J.


  • 64. Data: 2013-03-20 15:45:50
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 15:36:52 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello Michoo,
    >
    > Wednesday, March 20, 2013, 2:48:45 PM, you wrote:
    >
    >>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
    >>>>>>> około 600 kVA.
    >>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
    >>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
    >>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
    >>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika.
    >>>>> :)
    >>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    >>>> długie zaniki
    >>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    >> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
    >> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
    >> generator.
    >
    > Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
    > 20 minut.

    jak go nie grzejesz to tak jest.


    >> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
    >
    > O ile instrukcja pozwala.

    albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.




    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 65. Data: 2013-03-20 16:11:09
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Wednesday, March 20, 2013, 3:45:50 PM, you wrote:

    >>>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
    >>>>>>>> około 600 kVA.
    >>>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
    >>>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
    >>>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
    >>>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika.
    >>>>>> :)
    >>>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    >>>>> długie zaniki
    >>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    >>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
    >>> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
    >>> generator.
    >> Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
    >> 20 minut.
    > jak go nie grzejesz to tak jest.

    Tam połowa cylindrów nie pracowała, bo "oszczędzali" a Ty chcesz
    grzanego oleju. Ręcznie pompką łopatkową "moja-twoja" się ten olej do
    1.5atm pompowało, żeby w ogóle można było myśleć o rozruchu.

    >>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
    >> O ile instrukcja pozwala.
    > albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.

    Z którego złodzieje tankują? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 66. Data: 2013-03-20 16:13:35
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 16:11:09 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello masti,
    >
    > Wednesday, March 20, 2013, 3:45:50 PM, you wrote:
    >
    >>>>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
    >>>>>>>>> około 600 kVA.
    >>>>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
    >>>>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
    >>>>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
    >>>>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie
    >>>>>>> silnika. :)
    >>>>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste
    >>>>>> i długie zaniki
    >>>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    >>>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300
    >>>> sekundach zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna
    >>>> zajmować się generator.
    >>> Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
    >>> 20 minut.
    >> jak go nie grzejesz to tak jest.
    >
    > Tam połowa cylindrów nie pracowała, bo "oszczędzali" a Ty chcesz
    > grzanego oleju. Ręcznie pompką łopatkową "moja-twoja" się ten olej do
    > 1.5atm pompowało, żeby w ogóle można było myśleć o rozruchu.

    jak sobie można na taki czas rozruchu pozwolić to może i wystarczy

    >
    >>>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
    >>> O ile instrukcja pozwala.
    >> albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.
    >
    > Z którego złodzieje tankują? ;)

    nie ma tak dobrze :)



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 67. Data: 2013-03-21 11:20:20
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
    > przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow
    > jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez
    > kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do
    > takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa
    > przez to duzo mniej:)
    >
    > co o tym sadza tutejsi znawcy ?
    > kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.


    Trzeba odpalić, dopiero wtedy zapiać pasy włączyć światła, poprawić brwi
    w lusterku i powoli, bez nerowania pojechać. Te czynności dają czas
    silnikowi na rozsmarowanie oleju. W tym wszystkim chodzi o to, żeby nie
    obciążać jazdą silnika nienasmarowanego i zbyt mocno nie obciążać
    agresywna jazdą silnika zimnego.

    --
    Wicio
    *****
    www.fottech.com.pl

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: