eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjechac od razu czy czekac az sie zagrzeje › Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!border3.nntp.dca.giganews.co
    m!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!ne
    wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
    Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <khug9d$s62$1@node1.news.atman.pl>
    <1rutb6cek6ero$.14dtm8dq8z5e$.dlg@40tude.net>
    <khuki0$bhj$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 17 Mar 2013 13:09:43 +0100
    Message-ID: <12glg4fy0h4wc.1iveqzb25r102$.dlg@40tude.net>
    Lines: 23
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.196.170
    X-Trace: 1363522183 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26686 83.25.196.170:24648
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486560
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 15 Mar 2013 09:02:06 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    >> Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje.
    >> Nie wiem czemu, ale ponoc da sie sprawdzic w prostym tescie.
    >> Tylko ze zimny jest zarowno w czasie grzania na jalowym,
    >> jak i w czasie jazdy zaraz po zapaleniu.
    >
    > no wlasnie, czyli obciazasz silnik smarowany zimnym olejem bardziej niz
    > na jalowym, z drugiej strony szybciej ten olej robi sie cieply.

    Na postoju obciążenie silnika jest bardzo niewielkie i dlatego zużycie
    podczas rozgrzewania praktycznie nie występuje.

    Natomiast nawet najdelikatniejsza jazda to już obciążenia dziesiątki razy
    wyższe i wtedy już zużycie elementów może występować.

    > i teraz
    > trzeba by to poobliczac co sie bardziej oplaca :) czy mniejsze tarcie w
    > dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :)

    Z punktu widzenia mechaniki zawsze mniejsze tarcie w dłuższym, natomiast
    jest jeszcze ekonomiczny punkt widzenia gdzie płacisz za paliwo, a jest i
    ekologiczny punkt widzenia :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: