  • Data: 2013-11-21 08:21:49
    Temat: Re: jazda bez prawka - jakie kary?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 18:02:28 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > 96KW:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,7063
    9,20131109,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html
    > (cała lista, nie tylko 'bez uprawnień')

    Gwoli scislosci - czy jak ktos ma zakaz prowadzenia ... to czy nie
    posiada uprawnien ? :-)

    > To jest po winie trzeźwego :)
    > Mam za złe statystykom, że nie ma w nich np. udziału nietrzeźwych
    > sprawców wypadków w wypadkach z udziałem nietrzeźwych (trudno
    > losować korelację).
    > Ściślej, jestem przekonany że "kiedyś widziałem".
    > Jeszcze ściślej, podejrzewam że komuś niechcący się celowo wycięła ;)

    Ciagle sa. Strona 64 raportu 2012 - wypadki spowodowane przez
    nietrzezwych kierujacych. Tylko 1742 wypadki spowodowane przez
    kierowcow samochodow osobowych, w tym 242 zabitych.

    > Pewnie 437 KC odsyłający do 436 KC.
    > Tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6578
    ,20120428,czyny-niedozwolone.html

    Zdaje sie ze to chodzilo tez o 426.
    A skoro maloletni nie moze byc winny, to kierowca placi.

    Taka interpretacje kiedys przeczytalem - dziecko wybiegnie na jezdnie,
    ubezpieczyciel samochodu placi z OC. Cos sie zmuenilo ?

    J.