-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.
newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: jakieś stuki
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51ff9bb3$0$1451$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 6 Aug 2013 00:56:27 +0200
Message-ID: <c464jhaej3td$.16cei3lvb880z$.dlg@40tude.net>
Lines: 36
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.252.190
X-Trace: 1375743387 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1249 83.25.252.190:62243
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2500428
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 5 Aug 2013 14:33:49 +0200, mappl napisał(a):
> Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy
> pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej
> od szybkości.
Jak pojawia się po kilku kilometrach to zapewne łomoczący element musi się
nagrzać do swojej temperatury łomotania.
Pewnie sprawca będzie gorący - do sprawdzenia (bezpośrednio po takiej
jeździe zeby już zaczęło stabilnie łomotać), łożyska i przeguby.
Jak to nic na zewnątrz, to pewnie łomocze dyfer w skrzyni.
Reszta rzeczy już by łomotała z inną częstotliwością.
> Zauważyłem, że zaczyna się pocić przedni amortyzator, ale po sprawdzeniu
> na stacji diagnostycznej okazało się, że trzyma parametry.
Zacząłbym od tego że amortyzator raczej nie ma szans wygenerować odgłosów
per obrót koła.
Ale jeżeli amortyzator się rozszczelnił (zwłaszcza gazowy), to jest to trup
i to być może już od dawna (a na pewno będzie trupem za chwilę).
Jak to kolumna MacPhersona to jak zaczyna puszczać górą, to dławica musi
mieć już taki luz że tam wszystko pewnie chodzi podczas jazdy jak chce.
Gościa ze stacji to raczej nie słuchaj - oni zazwyczaj mają dość blade
pojęcie co to ich urządzenie mierzy i jak działa. A ten wynik "w
procentach" który im stacja wypluwa to jest nic nie wart...
Samochód z wymontowanym jednym amortyzatorem potrafi dać na tym kole
najwyższy wynik w tych ich procentach :-)
Jak chcesz zobaczyć co taki amortyzator sobą naprawdę reprezentuje to
zapraszam do mnie na hamownię amortyzatorową na której bada się sam
amortyzator - takie pocące się amortyzatory to już albo śmietnik, albo
oczywiście regeneracja (ale raczej nieopłacalne w przypadku "ludowych"
amortyzatorów).
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.13 15:22 gac
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=