  • 11. Data: 2014-06-05 19:29:32
    Temat: Re: jakie powinien mieć napięcie nowy akumulator 12 godzin po jeździe?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.06.2014 16:18, Leszek Kowalski pisze:

    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie za duży ten prąd?
    > Po dwóch tygodniach auta już nie odpali.
    > Wydaje mi się, że maksymalny prąd spoczynku to jakieś 10-30mA
    >
    > Nie zmienia to jednak faktu, że napięcie po 12h spoczynku jest za niskie.

    0.1A to 2.4AH po dobie. po 14 dniach, straci się mniej niż połowa
    pojemności. Odpali, jeśli aku będzie dobry.

    ToMasz

  • 12. Data: 2014-06-05 20:50:44
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > 0.1A to 2.4AH po dobie. po 14 dniach, straci się mniej niż połowa
    > pojemności. Odpali, jeśli aku będzie dobry.

    Ja tez sie kiedys nadzialem, teraz jak kupuje to sprawdzam kiedy
    wyprodukowany, ale i tak biorę miernik ze sobą :)
    Dla mnie aku moze miec max pare miesiecy. Rocznego nie kupie, chyba ze byl
    ladowany, ale rzadko kto to robi i tez nie ma pewnosci, ze w ostatniej
    chwili.

  • 13. Data: 2014-06-10 06:46:56
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-06-04 22:27, ToMasz pisze:
    > witam
    > kupiłem sobie nowy akumulator Varta, żeby nie oszczędzać, ale rano mam
    > na klemach maks 12.1V.
    A miernik to masz wiarygodny?
    Jacek

  • 14. Data: 2014-06-10 08:03:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-10 06:46, Jacek pisze:
    > A miernik to masz wiarygodny?
    No właśnie. Ma homologację? Pomiary wykonywane zgodnie z procedurą, czy
    "zza krzaka"? ;-)

    Maciek

  • 15. Data: 2014-06-10 21:24:18
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-06-10 08:03, Maciek pisze:

    > No właśnie. Ma homologację? Pomiary wykonywane zgodnie z procedurą, czy
    > "zza krzaka"? ;-)
    Nie p*****l. Bardzo często są przypadki, że gość kupi sobie miernik
    cyfrowy i wierzy w to, co mu się na wyświetlaczu pojawia. Trzeba troszę
    wiedzy, żeby móc zinterpretować wskazanie miernika. Prawa fizyki są na
    szczęście odporne na procedury, certyfikacje i inne wynalazki urzędników.
    Jacek

  • 16. Data: 2014-06-11 14:34:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-06-10 21:24, Jacek pisze:

    > Nie p*****l. Bardzo często są przypadki, że gość kupi sobie miernik cyfrowy i
    wierzy w to, co mu się na wyświetlaczu pojawia.

    Ale wątkotwórca pisze, że po odpaleniu ma 13.8-14.2V z włączonymi światłami. Czyli
    raczej miernik pokazuje dobrze.
    Oczywiście nie zaszkodziłoby skonfrontować wskazań z jakimś innym.

    --
    JW

  • 17. Data: 2014-06-11 22:13:42
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    > Ale wątkotwórca pisze, że po odpaleniu ma 13.8-14.2V z włączonymi
    > światłami. Czyli raczej miernik pokazuje dobrze.
    > Oczywiście nie zaszkodziłoby skonfrontować wskazań z jakimś innym.
    Faktycznie. I wygląda na to, że umie też mierzyć.
    Jacek