  • Data: 2016-04-05 22:48:21
    Temat: Re: jakie napięcie ma LED
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, April 5, 2016 at 8:38:29 PM UTC+2, slawek wrote:

    > To wymaga teorii względności. I mandat za speeding może być
    > astronomiczny.

    Rzeczywisie, być może i punktów karnych w magazynie by zabrakło.
    Mylisz się, ze do obliczenia tego trzeba teorii wzglednosci. Wystarczy wzor Dopplera
    klasycznego.
    fo = fz(c+v)/c gdzie fo-czestotliwosc swiatla odebrana
    fz - czestotliwosc zrodlowa czyli swiala czerwonego. v- predkosc samochodu i c -
    predkosc swiatla.
    Nie chce mi sie szukac danych ale może ktoś się pokusi i sobie ten wzor przekształci
    i te predkosc, przy której kierowca jadącego szybko samochodu, zobaczy swiatlo
    czerwnone jako zielone - policzy.
    A Twoje bledne przekonanie nie jest dla mnie odosobnione. Pan Einstein zakazal
    stosowania pojęcia osrodka, w stosunku do ktorego propaguje się swiatlo, zatem ten
    klasyczny wzor został relatywistycznie zmodyfikowany. No bo wg STW swoja predkos
    można okreslac jedynie w stosunku do drugiego układu odniesienia. Po prostu wzor
    klasyczny pomnozono przez uniwersalny wspolczynniki gamma i wtedy ten zmodyfikowany
    wzor już dla swiatla można stosować.
    Ja zauwazylem, ze w tym klasycznym wzorze Dopplera wystepuja (w nawiasie) wartości
    sum i roznic c i v. Z tego wniosek, ze efekt Dopplera istnieje tylko w przypadkach,
    gdy predkosc swiatla i predkosc odbiornika algebraicznie zsumowana, jest rozna od c.
    A tymczasem postulat STW glosi, ze każdy obserwator musi te predkoc zmierzyć jako
    ROWNA c. Z tego wniosek, ze efekt Dopplera przeczy temu postulatowi. Zatem teoria
    wzglednosci oparta na blednych postulatach również musi być bledna.
    Niestety Relatywa czyli grupa wierzaca w te bzdurna teorie, taki argument odrzuca. I
    wlasnie po to aby ja ratować wprowadzono zakaz stosowania Dopplera klasycznego dla
    swiatla. Dopplera klasycznego można stosować jedynie dla fal mechanicznych np.
    obliczenia predkosci karetki pogotowia w oparciu o wysokość dwieku slyszanego przez
    stojacego na skraju drogi gapia.
    Pzdr
    Tornad