  • Data: 2016-04-02 16:14:43
    Temat: Re: jakie napi?cie ma LED
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    platformowe g?upki <N...@g...pl> wrote:
    > nie mam tych di?d, wi?c nie mog? sobie pomierzy?, ale ile to jest 2V?
    > 4V? zastanawiam sie jaki pr?d pu?ci?, ?eby ?wieci?o, ale nie razi?o w
    > oczy...

    3mm diody zasilane z 5.1V przez opornik 1.5k.

    piersza partia:
    niebieski dyfuzyjny 2.67-2.68
    niebieski przezroczysty 2.63-2.65
    bialy 2.68-2.70

    druga partia:
    niebieski przezroczysty 2.61-2.63
    biale 2.68-2.70 i 2.78

    W tej drugiej partii 10 szt bylo w przedzial 2.68-2.70, dwie
    po 2.78 i nic po srodku, jakby ktos pomieszal dwa rodzaje.

    Przy tym pradzie (ok 1.6mA) juz daja po oczach, ale ludzie czesto
    uzywaja 5-10 razy wiekszy prad...

    Ogolnie napiecie zalezy mocno od konkretnego producenta. Akurat
    niebieskie i biale pod reka mam tylko dwie partie, ale dla
    czerwonych man napiecia 1.66, 1.83 i 2.05 (tak samo zasilane
    z 5.1V przez 1.5k). Wiec jesli Ci robi roznice czy masz
    2.66 czy 3V to jedyna rada to zapytac sprzedawcy albo mierzyc.

    --
    Waldek Hebisch