eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[jakie moto] SV650S vs FZ6 › Re: [jakie moto] SV650S vs FZ6
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [jakie moto] SV650S vs FZ6
    Date: Wed, 2 Sep 2009 14:11:49 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <h7luf5$40e$1@news.onet.pl>
    References: <h694hu$kmo$1@news.task.gda.pl> <h6a180$ld7$1@achot.icm.edu.pl>
    <h6bp1l$1sj$1@news.task.gda.pl> <4...@g...com>
    <h6h7je$lme$1@news.task.gda.pl> <h6kblt$788$2@news.onet.pl>
    <h75k8q$38c$1@news.task.gda.pl> <h7j6nu$13t$1@news.onet.pl>
    <h7ja4l$dv1$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: chello089077239092.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1251900709 4110 89.77.239.92 (2 Sep 2009 14:11:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Sep 2009 14:11:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:608804
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 01.09.2009 Jasio <b...@g...pl> napisał/a:
    >
    > Bardzo dobry artykuł na temat elastyczności wpadł ostatnio w moje
    > ręce. Laikowi może wiele wytłumaczyć:
    > http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/0
    5/25/elastyczno-was-ist-das.aspx

    No tylko jest mały problem, autor sobie założył radośnie że do użytku
    nadaje się tylko zakres obrotów pomiędzy maksymalnym momentem a mocą
    maksymalną. I wyszło mu co miało wyjść. Przyjmując inne założenia
    wyjdzie co innego. A założenie autora jest co najmniej dyskusyjne.
    Zwłaszcza jak się pojeździ pojazdem z maksymalnym momentem np.:
    przy 10k rpm, mocą przy 12,5k rpm i prędkości przy tych 10k rpm
    na pierwszym biegu znacznie przekraczającą dozwoloną w zabudowanym.

    Założenie autora jest słuszne (IMHO oczywiście) tylko w wypadku części
    (może większości) aut z silnikami diesla, gdzie zakres użytecznych
    obrotów pokrywa się zwykle z założonym przez autora. Bo poniżej nie
    jedzie, a powyżej odetnie.

    W motocyklu do codziennej jazdy, wystarczać może moc silnika dostępna
    już poniżej połowy obrotów maksymalnego momentu. A czasem używa się też
    zakresu powyżej obrotów mocy maksymalnej bo do ocięcia jeszcze kawałek,
    biegu akurat zmieniać się nie warto, a jest czym jechać.

    To jest elastyczny taki silnik który ma _użyteczny_ zakres gdzieś od 5k
    do 13k obrotów i naprawdę spory zakres prędkości już od pierwszego
    biegu?

    A i oczywiście odpowiednie przykłady można znaleźć do prawie dowolnych
    założeń i mnożyć koncepcje.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: