  • Data: 2015-01-30 20:33:16
    Temat: Re: jakie kondziory do płyty głównej PC
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-29 o 22:13, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Ja nie, ale w dokumentacji producent podaje parametry, które mogą być
    > istotne przy zastosowaniu w danych płytach głównych. Porada w stylu "weź
    > kondensator LowESR i będzie dobrze" może być różna w skutkach.
    > Kondensatory różnią się wartością rezystancji ESR i dopuszczalnym prądem
    > (i oczywiście adekwatnie - ceną). Pomijam kwestie samego dielektryka -
    > bez analizy oznaczeń można nie odróżnić zwykłego elektrolita od np.
    > OS-CONa. Sądzę, że układy zasilania w płytach głównych są "wyżyłowane" i
> [...]

    Tia. Gdyby tak było to nie trzeba by wymieniać kondensatorów. Z moich
    doświadczeń wynika, że dedykowane kondensatory czasami padają na płytach
    Asus, Gigabyte, Epia (w tym przypadku często) po 3 latach. Po wstawieniu
    zwykłego LowESR na 105C, płyty pracują dalej po 3-4 lata.
    Dochodzi jeszcze kwestia ile godzin dziennie pracuje płyta. U mnie
    komputer chodzi 24h, tak samo EPia w 24/7 w dodatku w podwyższonej
    temperaturze.

    --
    pozdrawiam
    MD