  • Data: 2009-04-15 18:00:31
    Temat: Re: jakie gestosci pradów?
    Od: "n" <...@o...rs> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisal w wiadomosci
    news:gs51ag$qt3$2@news.wp.pl...
    > interesuje mnie jaka chwilowa wartosc gestosci pradu w miedzi czy stali
    > spowoduje odparowanie przewodu? (sciezka drukowana lub napowietrzna linka)

    Jaka dluga ta chwila, jakie chlodzenie ?
    Sobie orientacyjnie policz, oszacuj jaka dostarczysz energie, jaka jest
    masa, jakie cieplo topienia i temperatura.
    Sciezke trudniej stopic niz drut, bo jest cienka (duza powierzchnia) i
    dobrze chlodzona masa podloza.
    Ktos napisze 1MA, bo mysli o pikosekundach, ktos 10A/mm2 bo dla niego chwila
    to doba, a linka to 240mm2 stalowo aluminiowa na slupach WN.
    Orientacyjnie: bezpieczniki topikowe, domowe10A drutowalem miedzia
    zakladajac 100A/mm2. Jaka to byla chwila? - nie mam pojecia.