  • Data: 2009-04-06 16:28:17
    Temat: Re: jaki tv?
    Od: Gienek <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na tym wykresie nie ma pal, ale biegnie on między 480p a 720p:
    > http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_char
    t.jpg

    Widziałem takie wykresy nie raz i nawet wierzyłem w nie zanim nie
    obejrzałem filmu HD i sam się nie przekonałem. Te wykresy to taka sama
    bzdura jak wpływ ceny metrowego kabla HDMI na jakość obrazu :D

    > Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
    > gratuluję autosugestii.
    >
    > Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
    > pal z dobrego dvd.

    I co ci ten amorficzny obraz daje. Dalej jedna klatka SD ma ponad dwa
    razy mniej pikseli niż 720p i pięć razy mniej pikseli niż 1080p nie
    wspominając o tym, że film na DVD jest skompresowany MPEG2 co też
    pogarsza jakość choć moim zdaniem jest to mniej zauważalne.
    Zresztą nie tylko na telewizorze 32" widać różnicę. Różnicę między SD a
    HD widzę na monitorze komputerowym 21,6" z odległości pracy czyli około
    60cm.