    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki prostownik
    Date: Sun, 25 Nov 2018 17:14:28 +0100
    <psvq21$n7c$1@news.icm.edu.pl> <pt09iq$lgq$2@node1.news.atman.pl>
    <5bf3bee6$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <pt4mkp$a1g$1@news.icm.edu.pl> <pt9ef8$1l2$3@node2.news.atman.pl>
    <1qse9cpyr8n3t$.hb9xqu2py1a9$.dlg@40tude.net>
    <ptdfpa$tik$3@node2.news.atman.pl>
    <5bfab380$0$487$65785112@news.neostrada.pl>

> [...]
    > Napisałem dokładnie tak:
    >
    > "No i dobrze. Współczesne prostowniki nie są przeznaczone do ładowania
    > padaki. Ale jak ktoś lubi lub musi korzystać z padniętych akumulatorów,
    > to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
    > mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł."
    >
    > Poproś kogoś, by Ci wytłumaczył, co w przytoczonym tekście poeta miał
    > na myśli, bo mnie się nie chce. Dodam tylko, że mam taki prostownik
    > z Lidla (z wyświetlaczem) i ładuje/podładowuje mi akumulator aż miło.
    > Ale ja nie mam padaki, tylko zdrowy akumulator.

    Zdrowy akumulator na ogół nie potrzebuje ładowania. A jak potrzebuje to
    idąc dalej za twoją argumentacją należy kupić zupełnie niedziałający
    prostownik i naprawić alternator.

    Pytający pytał co kupic, więc mu odradziłem kupowanie prostaownika
    (synonim słowa ładowarka) który ładuje akumulator tylko wtedy, gdy jest
    on naładowany.

    > Krótko mówiąc: jeśli
    > ktoś doprowadził do całkowitego rozładowania akumulatora - czyli
    > w praktyce do jego zasiarczenia - to niech do próby rewitalizacji
    > takiego akumulatora nie bierze automatu z Lidla za 50 zł, bo te
    > prostowniki nie do tego służą.

    I własnie o tym pisałem - to gówno do niczego się nie nadaje, oprócz
    ładowania jak nie jest ono potrzebne. Tylko nie wiem czemu twierdzisz,
    że to bardzo dobrze, że do dostajesz sprzęt który do niczego nie służy.

    Shrek