  • Data: 2014-02-20 09:50:52
    Temat: Re: jaki akumulator - do dużych przebiegów ???
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca
    >producent akumulatora.

    Wiekszosc aku jest robiona w takiej technologii, zeby uklad ladowania
    wspolczesnego samochodu bez problemu poradzil sobie z tym zadaniem. Ja bym
    raczej sprawdzil przed kupnem date produkcji akumulatora i napiecie na
    zaciskach.

    >Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają
    >akumulatory rozruchowe.

    Nie da sie ukryc. Bardzo szybko zostanie tez zabity akumulator, ktory rano
    mial np. 8V i nagle dostanie kilkadziesiat amper, z czego ludzie nie zdaja
    sobie sprawy.

    >Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i
    >tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być
    >niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V.

    Ja mam u siebie w starym malym aucie 13,85 na wolnych obrotach przy
    zapalonych swiatlach. To jest na granicy a auto ujezdzane tylko w miescie.
    Centra futura ma 4 lata i 2 x byla calkowicie rozladowana przez zostawione
    wlaczone radio. Na szczescie aku jest zadbany bo kiedys dostalem w prezencie
    ladowarke podobno z tzw"odsiarczaniem" i co kilka miesiecy dla swietego
    spokoju podnosze maske i zawsze przy tej operacji widze, ze byl
    niedoladowany.

    >Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś
    >sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.

    Nie bardzo wiem co masz na mysli.

    >wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na
    płytach dzieje że zdycha.

    To jest pewne, ze jest zasiarczony. Dlugo nie pozyje.