  • 1. Data: 2010-02-01 08:27:31
    Temat: jaka trasa: Warszawa - Salzburg
    Od: Mariusz <p...@n...usunto.pl>

    Witam,

    w najbliższy piątek wyjeżdżam autem z Warszawy do Salzburga. Którą trasę
    wybrać, biorąc pod uwagę to, że warunki pogodowe nie będą sprzyjać?
    Trasę planuję zrobić na spokojnie w dwa dni, z noclegiem, ten
    najchętniej jeszcze w Polsce. Myślałem, o drodze przez Cieszyn, ale
    tylko z uwagi na znany mi tam hotel. Umiejętności jazdy w górskich
    zimowych warunkach mam przeciętne/dostateczne. Kilka razy takie trasy
    robiłem, ale ciągle jeżeli jest opcja ominięcia trudniejszych odcinków,
    dla świętego spokoju wolę je pominąć.

    O czym jeszcze z obowiązkowego wyposażenia powinienem pamiętać?
    łańcuchy, kamizelkę odblaskową + wszystko co wymagane w Polsce - mam.
    winietki - wiadomo, na miejscu. Są jakieś prawne niespodzianki, o
    których muszę wiedzieć? Przegooglałem archiwum i wyczytałem np. o
    Słowacji i GPSie na szybie - w życiu bym nie przypuszczał, że można tego
    zabronić (chociaż nie wiem czy przez Słowację pojadę).

    Proszę, jeżeli Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej trasie, o wsparcie.

    dziękuję,
    Mariusz.

  • 2. Data: 2010-02-01 09:01:18
    Temat: Re: jaka trasa: Warszawa - Salzburg
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Witam,

    > w najbliższy piątek wyjeżdżam autem z Warszawy do Salzburga. Którą trasę
    > wybrać, biorąc pod uwagę to, że warunki pogodowe nie będą sprzyjać?

    A kto tak powiedział ?????

    > Trasę planuję zrobić na spokojnie w dwa dni, z noclegiem, ten
    > najchętniej jeszcze w Polsce.

    Ech, busem jedziesz ??? To niespełna 1000 km. Wyjeżdżając o 4-tej
    powinieneś dojechać na wieczór, nawet mimo tego że to weekend.

    Myślałem, o drodze przez Cieszyn, ale
    > tylko z uwagi na znany mi tam hotel. Umiejętności jazdy w górskich
    > zimowych warunkach mam przeciętne/dostateczne.

    Po drodze nie ma gór. Co najwyżej pagórki. Ale na pewno warto dobrze
    obejrzeć dokładniejsze prognozy tuż przed wyjazdem.

    > O czym jeszcze z obowiązkowego wyposażenia powinienem pamiętać?
    > łańcuchy,

    Opony zimowe obowiązkowo w Austrii, poza tym i u nas rozsądnie je mieć
    ... Łańcuchy nie są potrzebne.

> [...]
    > Słowacji i GPSie na szybie - w życiu bym nie przypuszczał, że można tego
    > zabronić (chociaż nie wiem czy przez Słowację pojadę).

    Nawigacja jak i inne gadżety (np. płytka CD, miś pluszak) nie mogą
    zasłaniać pola widzenia kierowcy. I tyle ...

    > Proszę, jeżeli Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej trasie, o wsparcie.

    Ja bym pojechał na Cieszyn, Brno, ominąć Wiedeń od zachodu albo i nie,
    jeśli np. w nocy (poza tym chyba już kawałek nowej drogi zrobili) i na
    Salzburg. Od Katowic to taki nieco większy "rzut beretem" ;-) !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-02-01 09:52:10
    Od: Mariusz <p...@n...usunto.pl>

    > A kto tak powiedział ?????

    Prognozy mówiące o pogorszeniu pogody i intensywnych opadach śniegu w
    drugiej połowie tego tygodnia.

    > Ech, busem jedziesz ??? To niespełna 1000 km. Wyjeżdżając o 4-tej
    > powinieneś dojechać na wieczór, nawet mimo tego że to weekend.

    Jadę dalej niż Salzburg (Maria Alm). Ale pytałem o drogę do Salzburga,
    bo dalej nie mam wątpliwości jak jechać. Ode mnie jest to niewiele ponad
    1300 km, i masz rację - to jest wykonalne w jeden dzień, ale nie mam
    możliwości wyjechania na tyle wcześnie.

    > Ja bym pojechał na Cieszyn, Brno, ominąć Wiedeń od zachodu albo i nie,
    > jeśli np. w nocy (poza tym chyba już kawałek nowej drogi zrobili) i na
    > Salzburg. Od Katowic to taki nieco większy "rzut beretem" ;-) !

    Dziękuję, dokładnie o takiej trasie myślałem, chociaż znam ją tylko z
    mapy i wolałem zapytać osobę, która zna to praktyczniej niż ja :).

    Miłego dnia!

  • 4. Data: 2010-02-01 16:44:01
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Mariusz !:

    > Prognozy mówiące o pogorszeniu pogody i intensywnych opadach śniegu w
    > drugiej połowie tego tygodnia.

    Takir prognozy, to jak wróżenie z fusów. Najwyżej na 2-3 dni naprzód są
    wiarygodne ....

    Popatrz na ICM w przeddzień wyjazdu.

    > Jadę dalej niż Salzburg (Maria Alm).

    To przecie pół godziny od Salzburga .... Ale zimówki i łańcuchy w
    bagażniku musisz mieć.

    BTW, ćwiczyłeś zakładanie łańcuchów na aucie ? Na zaśnieżonej drodze,
    koła w śniegu ??? I to co należy potem kilka razy powtórzyć ?

    Może jednak poćwicz, to wcale nie takie trywialne. Łopatka czasem jest
    nieodzowna, i potem mały trening, jak jechać na łańcuchach.

    Ale pytałem o drogę do Salzburga,
    > bo dalej nie mam wątpliwości jak jechać. Ode mnie jest to niewiele ponad
    > 1300 km,

    Białystok ?????

    i masz rację - to jest wykonalne w jeden dzień, ale nie mam
    > możliwości wyjechania na tyle wcześnie.

    No to zanocuj gdzieś w Czechach .... Cieszyn ostatecznie, to tylko 350
    km ....

    Jak masz jednak 1300, to w jeden dzień niełatwo to przejechać, jeżeli
    choć trochę pogoda kaprysi. Ale zasada jest taka - nocleg nie przed
    połową trasy, czasowo. Czyli raczej Czechy.

    > Dziękuję, dokładnie o takiej trasie myślałem, chociaż znam ją tylko z
    > mapy i wolałem zapytać osobę, która zna to praktyczniej niż ja :).

    I pamiętaj o omijaniu Wiednia w dzień - wystarczy jakąkolwiek nawigację
    zapuścić. W dzień masz 1 do 3 godzin opóźnienia. A to początek weekendu.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-02-01 17:33:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@t...pl> napisał
    > Hello Mariusz !:
    >
    > Takir prognozy, to jak wróżenie z fusów. Najwyżej na 2-3 dni
    > naprzód są wiarygodne ....

    Tym niemniej mozna zalozyc ze warunki beda zle. Najwyzej beda dobre
    :-)

    > Popatrz na ICM w przeddzień wyjazdu.

    I w przeddzien powrotu.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-01 23:20:35
    Od: Mariusz <p...@n...usunto.pl>

> [...]
    >
    > Może jednak poćwicz, to wcale nie takie trywialne. Łopatka czasem jest
    > nieodzowna, i potem mały trening, jak jechać na łańcuchach.

    Masz tutaj absolutną rację i tę uwagę polecam każdemu kto z łańcuchami
    zaczyna. Ćwiczyłem zakładanie, ćwiczyłem. I na parkingu, gdzie czas nie
    gonił, pierwsze założenie to był jakiś dramat i zeszło się grubo ponad
    godzinę.. a jak już zobaczyłem gdzie robiłem błąd to wychodzi niecała
    minuta na koło :). Pojeździłem sobie też na nich trochę po leśnych, siłą
    rzeczy nieodśnieżonych, trasach.

    > I pamiętaj o omijaniu Wiednia w dzień - wystarczy jakąkolwiek nawigację
    > zapuścić. W dzień masz 1 do 3 godzin opóźnienia. A to początek weekendu.

    Zapamiętałem. Jadąc przez Czechy ominięcie Wiednia od zachodu wydaje się
    nawet takie instynktowne, niemniej jednak - dziękuję za wskazówkę.

    wszystkiego dobrego.

  • 7. Data: 2010-02-02 07:44:19
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Mariusz !:

> [...]
    > godzinę.. a jak już zobaczyłem gdzie robiłem błąd to wychodzi niecała
    > minuta na koło :). Pojeździłem sobie też na nich trochę po leśnych, siłą

    Minuta, no to nieźle :-) ! Chyba nieźle ćwiczyłeś !!!

    > Zapamiętałem. Jadąc przez Czechy ominięcie Wiednia od zachodu wydaje się
    > nawet takie instynktowne, niemniej jednak - dziękuję za wskazówkę.

    Tak, ale trasę wybierz już na miejscu, w zależności od stanu dróg.
    Austriacy bardzo dobrze odśnieżają, i używają takiego drobnego żwirku do
    posypywania śniegu - jeździ się wspaniale, choć droga wygląda na białą
    ;-) ! Co ciekawe, kiedyś widziałem taki żwirek używany na drodze do
    Chochołowa .... a teraz to już nigdzie ...

    > wszystkiego dobrego.

    No to szerokiej drogi i daj znać, jak się jechało !!!!

    Aha - uważaj ja przewoźne kina domowe w Czechach - są wyjątkowo
    upierdliwi ... kiedyś ledwo po męsku załatwiłem, ale jakoś nie potrafili
    mnie dogonić :-D ! I winietki nie kupuj na granicy, ale kawałek dalej -
    na początku jest bez poplatku. Są niestety droższe ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 8. Data: 2010-02-02 09:12:49
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Mariusz wrote:
    > w najbliższy piątek wyjeżdżam autem z Warszawy do Salzburga. Którą trasę
    > wybrać, biorąc pod uwagę to, że warunki pogodowe nie będą sprzyjać?

    Podłączę się z innej strony.
    30 stycznia wracałem przez Salzburg właśnie. Z powodu zaczynających się
    ferii w Niemczech i Austrii oraz wymiany turnusów A10 na południe od
    Salzburga stała praktycznie cała w korku. A1 w kierunku Wiedeń -
    Salzburg także była bardzo często zakorkowana.
    I to już nie pierwszy raz gdy widzę całkowicie zapchaną A10. Ma ktoś
    jakieś doświadczenie w omijaniu jej? Czy może nie ma to większego sensu?
    Chodzi o dojazd w rejon Obertauern.