    From: nazgul <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaka to technika lutowania?
    Date: Sun, 17 Jun 2012 14:06:04 +0200

    W dniu 2012-06-17 00:21, Michoo pisze:
    > Jak dobrze nagrzane hotairem to samo się przylutuje - wystarczy lekko
    > docisnąć. Tylko warto zabezpieczyć najpierw te kondensatory w okolicy
    > choćby folią aluminiową (albo profesjonalnie kaptonem), bo dmuchanie im
    > nie służy.

    > Lutownicą grotową się to tak robi, że się roztapia na padzie cynę,
    > przykłada układ i grzeje aż będzie się dawał swobodnie przesuwać po czym
    > zostawia go w spokoju.

    chyba tak to zostało zrobione, byłem patrzyłem, ale do końca nie wiem
    problem jest taki ze dół płytki przylega do radiatora i odprowadza dużo
    ciepła.

    > Zanim się w hotair zaopatrzyłem to lutowałem tak
    > tranzystory w zasilaczach i działało. ;)

    i faktycznie podgrzanie całego tranzystora tak że cyna sie na nim topi
    jest ok? nic się nie zniszczy?
    zawsze mnie to zastanawiało.

    do dyspozycji był hotair ale lutowanie dobyło się normalnie, grotem.