  • 11. Data: 2009-10-18 20:39:13
    Temat: Re: jaka lustrzanka Olympus ?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Gil wrote:
    > No ale co to znaczy rozpadł się? Puszka puściła na kawałki albo
    > obiektyw odleciał? I trzy kompakty tak się rozpadły na częsci?
    > Jak go upuściłeś na podłogę to trudno winić sprzęt.

    Moj Pentax (DL2, typowy entry level) zaczal sie rozpadac. No, moze jest w
    tym nieco przesady, ale po 2-3 latach dosc intensywnego uzywania puszka
    nie dziala tak dobrze, jak na poczatku. Przyciski dzialaja dosc topornie,
    kolko zmiany parametrow tym bardziej (zmieniany parametr czesto
    przeskakuje o kilka wartosci albo nie w ta strone co trzeba). Fakt, ze go
    nie oszczedzalem - deszcz, silny mroz... whatever. I pewnie solidne
    czyszczenie by pomoglo.

    k,

  • 12. Data: 2009-10-18 20:43:20
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    Bierz E-620 czy E-30.

    Modele E-5XX czy E-4XX to jednak nie ta klasa i technologia
    tam uzyta ma wiele do zyczenia.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 13. Data: 2009-10-18 23:08:09
    Od: "ZAQ" <w...@b...com>

    >a co gwoździe nim wbijasz?

    aparat losowo się zawiesza, mimo wyprobowanych
    kilku kart zapisuje zdjecia uszkodzone (np. do polowy a reszta czarna),
    przebieg to jakies ~53000 fotek.
    poprostu mam ten aparat niemal zawsze przy sobie, raz ucierpial
    podczas ucieczki przed lysymi panami :P

  • 14. Data: 2009-10-19 08:00:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Tak ma sprzęt z
    > półki konsumenckiej jak się go używa co dzień, a nie raz w roku na
    > urlopach. Podobny los spotkał kilka telefonów, palmów, notebooków a
    > nawet słynącego z pancerności gpsa.
    >
    > Ba, mam też sporo sprzętu, który wcale się nie rozwalił i działa do
    > dziś. I myślę, że odpowiedzialna jest za to... uwaga - statystyka.

    Myślę, że jednak decyduje konstrukcja. Bardziej lub mniej (czasem
    przypadkowo) udana. Uwierzysz, że coś takiego plastikowego i
    lajfstajlowego (czytaj: efekciarskiego) jak Olek u1040
    (http://tiny.pl/hq8nk) noszony codziennie z kieszeni, raz upadł z
    wysokości ponad metra na kafelki i nic mu się nie stało? Nie widać nawet
    draśnięcia, działa jak wcześniej. A wziąłbyś do ręki i przysiągł, że ta
    klapka z przodu MUSIAŁA się urwać.

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-10-19 09:23:48
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 18 Paź, 21:34, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Mój SP350 (żebyś czasem nie kombinował z interpretacją, to OLYMPUS)
    > rozpadł się. Podobnie jak dwa Canony i Fuji. To się zdarza, także na ziemi.

    Strasznie tania ta cyfrowa jakość. Co trzy lata nowe gadżety, chociaż
    z tymi 3 to przesadziłem, pewnie 2.

  • 16. Data: 2009-10-19 09:33:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    drmoriarty pisze:

    > Strasznie tania ta cyfrowa jakość. Co trzy lata nowe gadżety, chociaż
    > z tymi 3 to przesadziłem, pewnie 2.

    Mam Pentaksa K110D(K100D) już chyba 3 rok. Nie oszczędzam go, a trzyma
    się bardzo dobrze i nie wygląda jakby chciał paść, czy się rozpaść. Ale
    może Pentaksy zasłużenie słyną z solidności budowy nawet tanich korpusów?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 17. Data: 2009-10-19 10:00:04
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Modele E-5XX czy E-4XX to jednak nie ta klasa i technologia
    > tam uzyta ma wiele do zyczenia.

    A czym technologia zastosowana w E-620
    różni się od tej z E-4xx i E-5xx?
    P.

  • 18. Data: 2009-10-19 10:42:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pan Piskorz pisze:

    > A czym technologia zastosowana w E-620
    > różni się od tej z E-4xx i E-5xx?

    1. Lepsza matryca - rodem z E-30.
    2. Lepiej rozwiązane LV - rozwiązania rodem z Canona serii G1 do G6 -
    obrotowy ekraniki.
    3. praktycznie nic nie kosztujące, ale jakże genialne podświetlenie
    wszystkich przycisków (dotyczy E-620. W E-600 z tego akurat
    zrezygnowali, choć na pewno nie zmniejszyło im to kosztów produkcji i to
    pokazuje ile wspólnego ma cena produktu z kosztem produkcji :D )

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-10-19 11:00:00
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > choć na pewno nie zmniejszyło im to kosztów produkcji i to pokazuje ile
    > wspólnego ma cena produktu z kosztem produkcji :D )

    Z tym 'na pewno nie zmniejszyło im to kosztów produkcji' to bym ostro
    polemizował. Aby przycisk był podświetlany musi mieć odpowiednią
    konstrukcję, trzeba pod nim założyć led-a podświetlajacego, doprowadzić do
    tego led-a prąd - w sumie dochodzi całkiem nie mało oddatkowych elementów,
    które trzeba zamontować - a to na koszt produkcji jednak wpływa. Większa
    komplikacja konstrukcji oznacza też wzrost kosztów serwisowania spzrętu - a
    koszty napraw gwarancyjnych również trzeba wkalkulować w cenę wyrobu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-10-19 11:00:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    drmoriarty pisze:
    > Strasznie tania ta cyfrowa jakość. Co trzy lata nowe gadżety, chociaż
    > z tymi 3 to przesadziłem, pewnie 2.

    No cóż, dopóki trwa rozwój to wszystko jedno, czy się coś psuje
    moralnie, czy fizycznie.
    Poza tym nit nie mówił, że to zabawa dla biedoty. Nikt mnie też nie
    przekona, że analog jest tańszy (to tak już wyprzedzam ewentualne tezy).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/