  • Data: 2010-06-17 02:32:32
    Temat: Re: jaka lodowka nie bedzie dzialac jak jest cieplo?
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 13 Jun 2010 21:07:45 +0200 J.F. <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Co mnie nawiasem mowiac nieco dziwi - czy termostat nie powinien
    >zapewnic ciaglej pracy agregatu zanim nie schlodzi ?

    Ale przecież czujnik termostatu nie znajduje się w środku chłodzonego
    ładunku (który ma przecież jakąś tam rezystancję termiczną i pojemność
    cieplną) tylko na jego zewnątrz, gdzieś w ściankach zamrażarki.
    Dlatego przy schładzaniu takiego ładunku sytuacja będzie taka że w
    środku nie będzie on jeszcze zamrożony, a na jego zewnątrz (m.in. w
    tym w miejscu gdzie jest czujnik) temperatura spadnie już do poziomu
    przy którym termostat wyłączy agregat. Po jakimś czasie ciepło ze
    środka ładunku "wyjdzie" na zewnątrz i ustali się jakaś wyższa
    temperatura i termostat+agregat znowu się włączy itd. Załączenie
    agregatu na stałe wyłącznikiem spowoduje że ładunek będzie zamrożony
    szybciej.