  • 1. Data: 2010-12-11 21:59:44
    Temat: jaka karta graficzna-pytanie laika
    Od: Joanna <j...@s...co.uk>

    mam problem z komputerem , wszystko wskazuje na uszkodzenie
    zintegriwanej karty graficznej na plycie K8M800-M2.

    Chce kupic nowy komputer, ale to nienajlepszy moment dla mnie na duzy
    wydatek.
    Po przeanalizowaniu sytuacji padlo na to ze najlepiej bedzie upolowac
    jakas karte graficzna.

    prosze wiec Was o rade jaka mam karte wybrac.

    Na komputerze odpalam czasem CS3, tak ze dobrze byloby, zeby karta
    sobie z tym poradzila.
    Moglaby tez miec 2 wyjscia na 2 monitory.

    Niestety moje pojecie nt konfiguracji sprzetu praktycznie nie
    istnieje, dlatego bardzo chcialabym Was prosic o pomoc

    z gory dziekuje,

  • 2. Data: 2010-12-11 22:32:18
    Temat: Re: jaka karta graficzna-pytanie laika
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.12.2010, Joanna napisał(a):

    > mam problem z komputerem , wszystko wskazuje na uszkodzenie
    > zintegriwanej karty graficznej na plycie K8M800-M2.

    Z ciekawości. Co dokładnie na to wskazuje?
    Może zwyczajnie radiator źle przylega? Albo z innych powodów (jak ciasnota
    w budzie) się przegrzewa?

    > Po przeanalizowaniu sytuacji padlo na to ze najlepiej bedzie upolowac
    > jakas karte graficzna.

    W zasadzie to szukaj czegokolwiek na AGP tak wydajnego jak tylko pozwala
    budżet.

    > Na komputerze odpalam czasem CS3, tak ze dobrze byloby, zeby karta
    > sobie z tym poradzila.

    Skoro działało to na integrze VIA to IMO nie potrzebujesz niczego
    specjalnie wydajnego. Wolisz nVidia czy ATI/AMD?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 3. Data: 2010-12-12 08:22:07
    Od: Joanna <j...@s...co.uk>

    On 11 Gru, 22:32, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Z ciekawo ci. Co dok adnie na to wskazuje?
    > Mo e zwyczajnie radiator le przylega? Albo z innych powod w (jak ciasnota
    > w budzie) si przegrzewa?

    > W zasadzie to szukaj czegokolwiek na AGP tak wydajnego jak tylko pozwala
    > bud et.

    > Skoro dzia a o to na integrze VIA to IMO nie potrzebujesz niczego
    > specjalnie wydajnego. Wolisz nVidia czy ATI/AMD?
    > --
    >  _____ __________________________
    >  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    http://uwolnijlaptopa.pl/
    >   T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559

    Michal,
    Dzieki za odpowiedz,
    Uwazam, zeto nie problem radiatora.
    Komputer w czasie pracy pokazuje bialy ekran podzielony zwykle
    czarnymi cienkimi liniami.
    Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
    wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..
    Co do ciasnoty w mojej obudowie, to pewnie tez nie, bo ten zestaw
    dlugo jaz tak chodzil i nie bylo zadnych problemow

    W kwestii NVidii/Ati to w kilku zrodlach wyczytalam ze Nvidia jest
    lepsza, ale to ma byc przejsciowy komputer wiec....

    Zastanawiam sie nad jedna sprawai bylabym wdzieczna gdyby ktos mogl mi
    doradzic:
    znalazlam wydaje mi sie, ze calkiem fajna karte: 6800GT Graphics Card,
    WinFast A400 GT TDH (256 MB)
    ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.
    Wyczytalam, wszystko o plycie glownej i nie wyczytalam tam nic na ten
    temat, wiec pewno moja plyta glowna na to nie pozwala.
    Jako ze rozkladanie komputera na czynniki pierwsze i ponowne jego
    skladanie z uwzglednieniem wiedzy na ten temat nie sa moimi domenami
    chcialabym poprosic was o sprawdzenie czy aby na pewno nie podlacze do
    mojej plyty glownej karty wymagajacej wlasnego zasilania:
    http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k8-series
    /k8m800/

    gnebi mnie jeszcze temat dwoch monitorow,
    Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
    karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,
    pozwalajacym na rozdzielenie sygnalu?

    z gory serdecznie dziekuje za Wasze sugestie

    z gory serdecznie dziekuje

  • 4. Data: 2010-12-12 09:15:32
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-12-12 09:22, Joanna pisze:

> [...]
    > WinFast A400 GT TDH (256 MB)
    > ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.

    Raczej z zasilacza.
    Po co taka mocna, a zarazem grzejąca się, głośna i wymagająca
    mocniejszego zasilania.
    Praktycznie wszystkie karty które spotkasz będą mocniejsze od tego co
    miałaś.
    Tu sobie możesz porównywać:
    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html
    Ta którą miałaś powinna być poniżej najsłabszej S3.
    http://www.notebookcheck.net/VIA-S3G-UniChrome-Pro.6
    947.0.html
    Raczej szukaj takiej której wystarcza radiator bez wentylatorka, który
    może być przyczyna uciążliwego hałasu.

> [...]
    > Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
    > karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,

    Do dwu monitorów powinny być dwa gniazda na karcie. W szczególności do
    monitora z wejściem cyfrowym DVI(dającym wyższa jakość obrazu w natywnej
    rozdzielczości) musi być takie gniazdo na karcie.

    miab

  • 5. Data: 2010-12-12 11:44:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 12.12.2010, Joanna napisał(a):

> [...]
    > Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
    > wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..

    Myślałem o radiatorze na chipsecie nie CPU.

    > znalazlam wydaje mi sie, ze calkiem fajna karte: 6800GT Graphics Card,
    > WinFast A400 GT TDH (256 MB)

    Skoro to "przejściowy" komputer to po co zaraz taka "grzałka"? ;D
    IMO skoro dotąd wystarczała Ci wydajność tego co masz, to np. taki
    GF4MX440 z pasywnym chłodzeniem będzie aż nadto (na Aledrogo kupisz za
    naście PLN). Z ATI wystarczyć powinien R9200, choć lepszy byłby trochę
    droższy R9550 (unikaj wersji SE).

    > ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.

    Z zasilacza. Skoro zasilacz nie ma takiej wtyczki to zakładam, że mógłby
    się okazać za słaby do "uciągnięcia" takiej karty, gdyby jednak to było
    coś markowego i o realnej mocy 350W i wyżej to nie ma problemu z
    zastosowaniem przejściówki ze standardowego molexa zasilającego HDD.
    W każdym razie w Twoim przypadku nie polecam tego i uważam za zbędny
    wydatek.

    > gnebi mnie jeszcze temat dwoch monitorow,
    > Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
    > karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,
    > pozwalajacym na rozdzielenie sygnalu?

    Przy zastosowaniu "złodziejki" (nie jest to proste, ale możliwe do
    zrobienia) będziesz mieć ten sam obraz na wszystkich monitorach, a nie o
    to chyba Ci chodzi. [???]
    AFAIR tylko karty Matrox miały standardowo coś na kształt "złodziejki"
    czyli jedno gniazdko do którego można było podłączyć kabelek z dwoma
    niezależnymi wyjściami monitorowymi.
    Jeśli chcesz podłączyć więcej monitorów to szukaj karty z dwoma wyjściami
    i teraz w zależności jakie to monitory szukaj DVI albo DSUB (polecam te
    pierwsze, bo w razie potrzeby możesz zastosować przejściówkę). Większość
    kart z tych jakie wymieniłem powyżej będzie miało po jednym wyjściu DVI,
    DSUB i TV.

    > z gory serdecznie dziekuje za Wasze sugestie

    NP.

    BTW. Byłoby miło jakbyś cięła niepotrzebne cytaty i wrotkę - wygodniej się
    czyta. ;D http://netykieta.pl/137
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 6. Data: 2010-12-12 14:16:59
    Od: Joanna <j...@s...co.uk>

    On 12 Gru, 11:44, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > pierwsze, bo w razie potrzeby mo esz zastosowa przej ci wk ). Wi kszo
    > kart z tych jakie wymieni em powy ej b dzie mia o po jednym wyj ciu DVI,
    > DSUB i TV.

    > NP.
    >
    > BTW. By oby mi o jakby ci a niepotrzebne cytaty i wrotk - wygodniej si
    > czyta. ;D  http://netykieta.pl/137
    > --
    >  _____ __________________________
    >  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/http://polish.spampoison.com/
    >   T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559

    Hej,
    Dzieki za rady.
    Pierwsza sprawa to wyczytalam, ze moja karta miala 128 MB, wiec
    pomyslalam ze 256MB moglaby ja swietnie zastapic.
    Przejsciowy komputer oznacza, ze moza podzialac nawet rok.
    Wlasnie konczy mi sie umowa o prace, a nie znalazlam jeszcze innej
    alternatywy.
    Niemniej czasem mam zlecenia na projekty graficzne, stad potrzeba
    mocniejszej karty niz standardowa

    Michal,
    piszesz o radiatorze na plycie glownej,
    Mysle ze go znalazalam, ma wmyiary 2cm x 2m i w sumie dosc podobna
    wyskosc.
    Zamontownay jest na dwie srobki,
    Probowalam je odkrecic zeby wyczyscisc pod spodem, ale jedna z nich
    zamontowana jest w bardzo niedostepnym miejscu i trudno ja choc troche
    przesunac.
    Moze macie jakis pomysl?

    Mam mozliwosc kupienia karty na angielskim ebay,gdzie takie rzeczy z
    drugiej reki kosztuja naprawde niewiele, w tym ta 6800GT.

    Czy po uwzglednieniu faktu, ze ona bedzie tania, a komputer ma sluzyc
    czasem do pracy w photoshopie i corelu nadal mam myslec o innych
    innych kartach?

    raz jeszcze dziekuje za Wasz czas poswiecony na pomoc w rozwiazniu
    mojego problemu,

  • 7. Data: 2010-12-12 14:20:10
    Od: Joanna <j...@s...co.uk>

    On 12 Gru, 14:16, Joanna <j...@s...co.uk> wrote:

> [...]
    > innych kartach?
    >
    > raz jeszcze dziekuje za Wasz czas poswiecony na pomoc w rozwiazniu

    ach dodam jeszcze, ze moj zasilacz pozwoli na zasilenie dodatkowej
    karty

  • 8. Data: 2010-12-12 14:40:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-12 15:16, Joanna pisze:
    > Niemniej czasem mam zlecenia na projekty graficzne, stad potrzeba
    > mocniejszej karty niz standardowa
    Jakież to programy używasz, które używają karty graficznej? Jeśli
    Corel/Photoshop/itp - to nie ma najmniejszej różnicy między najtańszą
    najsłabszą kartą a najmocniejszą, bo karta graficzna (wbrew pozorom) nie
    obrabia grafiki :) a przynajmniej nie w takich programach. Tam wszystko
    liczy procesor. Moc karty graficznej ma odzwierciedlenie tylko w GRACH
    3D (no i nowszych kart w dekodowaniu wideo, w innych zastosowaniach, ale
    to zupełnie inna sprawa i ciebie pewnie nie dotyczy)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-12-12 14:44:01
    Od: solar <s...@o...pl>

    Nadal nie tniesz zbędnego tekstu. :)

    > Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
    > wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..

    Co to znaczy "uzupełniłam"? Tam pasty ma być tyle, co nic. Tyle, aby
    wypełnić nierówności/zarysowania, a nie by utworzyła warstwę.

    > W kwestii NVidii/Ati to w kilku zrodlach wyczytalam ze Nvidia jest
    > lepsza, ale to ma byc przejsciowy komputer wiec....

    Skoro to ma być do CS3, nie jest Ci potrzebna super karta, lepiej
    dołożyć pamięci RAM.
    Z kart za 60-70 zł możesz poszukać Radeona 9550. Ma być 128 bitowy, może
    mieć 128 albo 256 MB pamięci. Ja ostatnio kupiłem takiego z pasywnym
    chłodzeniem (radiatorem), a nie wentylatorkiem i właśnie dołożyłem
    pamięci RAM do zabawy z Gimpem.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Wieko trumny od strony użytkownika nie jest ozdobne."

  • 10. Data: 2010-12-12 15:19:11
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    > Probowalam je odkrecic zeby wyczyscisc pod spodem, ale jedna z nich
    > zamontowana jest w bardzo niedostepnym miejscu i trudno ja choc troche

    Śróbki? Trochę to dziwne. Przeważnie taki radiator jest mocowany na
    plastikowe kołeczki (albo sprężysty drut zaczepiany o "uszy" płyty
    głównej), żeby je zdjąć wystarczy lekko ścisnąć od spodu płyty głównej
    (niestety czasem trzeba ją najpierw wymontować z obudowy, choć nie zawsze
    jest to konieczne).
    Może nie ściągaj go jeszcze, a sprawdź czy się grzeje podczas pracy
    komputera, jeśli tak to przewodnictwo ciepła chipset>radiator jest w
    porządku i nie trzeba czyścić i wymieniać pasty.

    > Mam mozliwosc kupienia karty na angielskim ebay,gdzie takie rzeczy z
    > drugiej reki kosztuja naprawde niewiele, w tym ta 6800GT.

    W tej chwili na AGP widzę tylko 3 takie. ;D

    > Czy po uwzglednieniu faktu, ze ona bedzie tania, a komputer ma sluzyc
    > czasem do pracy w photoshopie i corelu nadal mam myslec o innych
    > innych kartach?

    Jeśli cena Ci odpowiada to zdecyduj sama.
    6800GT - W PS i Corelu na niewiele się zda szybka akceleracja 3D tej karty
    (ta karta pokaże wyższość w grach). Choć z drugiej strony nowy PS podobno
    wykorzystuje akcelerację OpenGL (nie sprawdziłem, bo do pracy nie
    potrzebuję a w domu wolę wolny soft jak np. GIMP. ;D).
    Na minus tyle, że jest trochę prądożerna i będzie się grzać bardziej od
    wcześniej wymienionych a co za tym idzie wentyl będzie nieustannie "wył" -
    choć zdarzają się karty z niereferencyjnym chłodzeniem jak np. ta * -
    wygląda jak ArcticCooling a ten jest naprawdę cichy (i taki bym polecał -
    minus jest taki, że chłodzenie dodatkowo blokuje sąsiedni slot, trzeba
    brać pod uwagę jak się ma dodatkowe karty i mało miejsca w budzie).

    * http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item
    =250738022195
    --