  • 1. Data: 2009-10-20 21:42:22
    Temat: jak to właściwie jest z Google Androidem?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pamiętam, że gdy ten system wychodził do moich uszu doszła pewna plotka.
    Mówiła ona, iż ten system nie jest tak naprawdę systemem operacyjnym w
    pełnym tego słowa rozumieniu. Stanowi dość specyficzny twór - zespół
    aplikacji napisanych w Javie (do tego właśnie ma dostęp użytkownik)
    które są wykonywane przez wirtualną maszynę postawioną na okrojonym
    Linuksie.

    Po dziś dzień nie udało mi się zweryfikować tych doniesień.
    Jak to naprawdę jest? Android faktycznie jest zrobiony w Javie czy jest
    normalnym systemem, a programy mają postać skompilowanych binarek
    wykonywanych przez procesor?

  • 2. Data: 2009-10-21 11:01:53
    Temat: Re: jak to właściwie jest z Google Androidem?
    Od: Szopa <s...@n...podam.spamerom.adresu.br>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > Jak to naprawdę jest? Android faktycznie jest zrobiony w Javie czy jest
    > normalnym systemem, a programy mają postać skompilowanych binarek

    Zapytam z ciekawości: jakie to ma znaczenie ? Boisz się, że będzie
    wolniejszy niż Symbian ?

    --
    Ten Szop

  • 3. Data: 2009-10-21 11:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szopa" <s...@n...podam.spamerom.adresu.br> napisał w
    wiadomości news:hbmpn1$9iu$1@pippin.nask.net.pl...

    > Zapytam z ciekawości: jakie to ma znaczenie ? Boisz się, że
    > będzie wolniejszy niż Symbian ?

    Moze ciekawy. Ma tez ewentualne znaczenie przy przenoszeniu
    oprogramowania na inna platforme.

    Tak w ramach ciekawosci - program w Javie mozna takze skompilowac
    na docelowa platforme.
    A taki javowy Byte-code mozna przyspieszyc bardzo przy wykonaniu.

    J.

  • 4. Data: 2009-10-21 11:38:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 23:42:22 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > Jak to naprawdę jest? Android faktycznie jest zrobiony w Javie czy jest
    > normalnym systemem, a programy mają postać skompilowanych binarek

    Android jest Linuxem. Ale całe UI jest maszyną wirtualną Javy i programy
    pisane są w Javie, korzystając jedynie z dosyć rozbudowanego API

    http://cfs7.tistory.com/image/16/tistory/2008/08/26/
    20/53/48b3eebb34a4d

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-10-21 14:00:24
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > Jak to naprawdę jest? Android faktycznie jest zrobiony w Javie czy jest
    > normalnym systemem, a programy mają postać skompilowanych binarek

    Tak ta maszyna nazywa sie Dalvik i de facto sa tam prekompilowane
    binarki programy w Javie w warstwie uzytkownika.