-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr231.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
Subject: Re: jak to na autostradzie
Date: Thu, 12 Dec 2024 12:42:12 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <19540wemqdmsa$.qs11q7r14x47$.dlg@40tude.net>
References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
<visiat$jma$5@news.chmurka.net>
<y7qzzem0lsfm.f0zbd63z73h5$.dlg@40tude.net>
<vj1j5s$sbp$1@news.chmurka.net>
<i382ou9rzsd8$.3cw60gxk91d7$.dlg@40tude.net>
<vj7455$pjc$1@news.chmurka.net> <vj75vu$rce$4@news.chmurka.net>
<vj776h$pjc$4@news.chmurka.net>
<1uwpntvydu9jt$.1pcncyn1b5k4x.dlg@40tude.net>
<vj78s6$pjc$6@news.chmurka.net>
<jivghl0o1501$.b6d4a5cjtoqg$.dlg@40tude.net>
<vj7qt4$pjd$8@news.chmurka.net> <vj8km2$t6$3@news.chmurka.net>
<vj94ig$jau$3@news.chmurka.net> <vj9vvv$4np$6@news.chmurka.net>
<1qosvedjo4mfo.1frbm6q6mt08b$.dlg@40tude.net>
<vjca5d$ot8$2@news.chmurka.net> <Map6P.6271$_ud4.4461@fx01.ams1>
<vjd938$s0u$1@news.chmurka.net> <Rxz6P.3419$1e9d.1071@fx10.ams1>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagr231.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.231";
logging-data="5911"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:2YnhxflLB7taL+BUyQpVzBo7jtw=
sha256:KbKZDtwFlDprdjMeZpaVfpF68wBDPp9ME2uG7JS+ye8=
sha1:oUvHBZ3Ksg5wyl9B/6IpgoC9Bjc=
sha256:EyI86VBxV7+7km0Uho+IEEaSQFuiWa4fSU3FXTE9Hik=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727009 pl.soc.prawo:860904
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 12 Dec 2024 11:11:45 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2024-12-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
>> W dniu 12.12.2024 o 00:24, Marcin Debowski pisze:
>>> Po prawdzie to mi się też zdarzało, na A1 bodajże, ale nie jest to MZ
>>> prawidłowość, a raczej są takie odcinki. Na większości trasy są pomiędzy
>>> gołe barierki wzdłuzne. Wysokośc jak widzę 1100 mm+... na płaskim mogą w
>>> sumie wystarczyć. Zalezy jak ma się światła u siebie. Min. z tego co
>>> widzę to 500mm, maks to 1200mm. Szerokość samej bariery ca 300mm. No to
>>> się w sumie można wstrzelić, tylko trochę trudno podług tej zasady
>>> ocenić jak się jedzie.
>>
>> Przyznam, z miałem zamiar już odpuścić dyskusje na ten temat, ale skoro
>> się pojawiły jakieś liczby :-) to zakładam, że jest szans na jakąś
>> merytoryczną wymianę zdań. Nie wiem, co to za liczby. Jakbyś mógł
>> przybliżyć. Piszesz o A1. Faktycznie tam nie widzę żadnych przesłon.
>> Przynajmniej nie mam ich na Google. Ale to nie jest standard.
>>
>> Rzuć sobie okiem przykładowo tu:
>> https://maps.app.goo.gl/3xkkXChjmFfpJYD27,
>> https://maps.app.goo.gl/XFJBaJE65TLci2TS6,
>> https://maps.app.goo.gl/CxYiTrVTkzWagaTA8 - tak losowo wziąłem na
>> częściej w nocy wykorzystywanym przeze mnie odcinku. Jak oceniasz? Po co
>> są tam te plastikowe "lamelki" na barierze?
>
> Wiadomo, ale są one wszedzie?
Jeśli chodzi o całą Polskę, to zdecydowanie nie.
Nawet tam widać, że odcinkami ... ale mogli powiększyć.
>> Zaintrygowany przejrzałem inne autostrady i faktycznie te przesłonki nie
>> są standardem. No ale jak kogoś oślepiam, to logicznym jest, że się na
>> drogowych nie jeździ. Natomiast w życiu by mi nie przyszło liczenie
>> tego. No przecież gołym okiem w nocy widzisz, gdzie Ci światła sięgają.
>> W ostateczności ten z przeciwka błyśnie i tyle. Naprawdę nie sądziłem,
>> że prosta odpowiedź o bezpieczną - moim zdaniem - prędkość na
>> autostradzie rozwinie się w bicie piany i dzielenie włosa na czworo
>> połączonym z jakimiś obliczeniami. Ty naprawdę z metrem podczas jazdy to
>> analizujesz? Nie widzisz, dokąd Ci światła sięgają?
>
> Macie ze Szrekiem ten sam problem :) To nie chodzi jak daleko sięgają,
> to chodzi na jakiej wysokości są światła w stosunku do wysokości
> barierki. Jak prowadzisz, to raczej nie jest zbyt spotykanym zjawiskiem,
> że masz głowę na wysokości własnych świateł, stąd też pewien problem w
> ustaleni czy te światła, przy obecności barierki, kogoś oślepiają.
Tirmani siedzą wyżej. Swiatła mijania nie są problemem, bo świecą w
dół (po lewej stronie - po prawej to w górę), ale drogowe już są.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.24 18:53 Shrek
- 12.12.24 19:40 io
- 12.12.24 19:52 Robert Tomasik
- 12.12.24 19:56 Robert Tomasik
- 12.12.24 19:58 Robert Tomasik
- 12.12.24 20:16 Robert Tomasik
- 12.12.24 20:22 Robert Tomasik
- 12.12.24 20:23 Robert Tomasik
- 12.12.24 20:23 Robert Tomasik
- 12.12.24 22:44 io
- 12.12.24 23:03 Pixel(R)??
- 12.12.24 23:35 Shrek
- 12.12.24 23:37 Shrek
- 12.12.24 23:38 Shrek
- 12.12.24 23:40 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=