-
Data: 2024-12-10 18:46:28
Temat: Re: jak to na autostradzie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 10 Dec 2024 16:05:24 +0100, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 10.12.2024 o 13:09, J.F pisze:
>>> Wszystkich trzech. Policja osłoni radiowozem na kogutach do czasu
>>> usunięcia przeszkody.
>> SP ma swoje koguty :-)
>
> Ale przyjedzie później.
A z tym to chyba różnie bywa.
> Po za tym oni samochód ze sprzętem potrzebują na
> miejscu, a patrol zatrzymujący ruch powinien stać wcześniej.
>>> Skoro pojąłeś, to jest dobrze. To była uwaga do tego, by nie
>>> stawiać pojazdu przed przeszkodą, bo tam nadal nie wolno parkować.
>> Ale "przed" to z której strony?
>
> Z której strony by na to nie spojrzeć? Z rowu będzie najbezpieczniej :-)
Nie w USA.
A i u nas nie byłbym taki pewien.
Ale nadal nie jestem pewny, którą stronę masz na mysli.
>> Za przeszkodą też parkować nie wolno, cofać na autostradzie nie
>> wolno. Stan wyższej konieczności, podyktowany troską o
>> bezpieczeństwo ruchu. No chyba, ze uważasz inaczej, to ja przepisowo
>> spierdalam, niech sie policja martwi o bezpieczeństwo :-)
>
> Oczywiście, że poświęcasz jakiś zakaz by ratować życie / zdrowie
> ludzkie. Tylko to trzeba z głową zrobić, by większego zagrożenia nie
> powodować.
>>
>> Zadzwonić na 112 też nie mogę, bo się zdekoncentruję przy wykręcaniu
>> numeru :-P
>>
> Drapiesz się podczas jazdy?
swędzenie też dekoncentruje :-)
A drapanie niekoniecznie.
Poza tym mogę nie miec zestawu głośnomówiącego i nie mogę
zatelefonować. A zatrzymać się też nie mogę :-)
>>> No widzisz. I dlatego za.
>> Jakby to był samochód, a niech będzie i przyczepa, stojący wzdłuż
>> drogi, w normalnym kierunku, to ma przód i tył. I wtedy jak stoję za
>> jego tyłem, to Ty powiesz "za" ? Bo ja raczej "przed", bo patrzę po
>> kierunku ruchu na pasie. jadące pojazdy najpierw napotkają mój
>> samochód, a potem przeszkodę. Ale przyczepa stała bokiem, to sie nie
>> liczy gdzie ma przód a gdzie tył :-) A samochód mógł piruet
>> zaliczyc, i stoi odwotnie, to jak wtedy mówimy ?
>
> Ty poważnie masz z tym problem, czy rżniesz głupa?
Taki mamy dwuznaczny język, a nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać.
To się dopytuję. A ty nie wyjasniasz.
> Jak opisujesz
> sytuację na drodze, to o ile ktoś tego jakoś wyraźnie nie sygnalizuje,
> to przyjmujesz kierunek, z jakiego najeżdżasz na to. Czyli omijasz
> zagrożenie i chowasz się za nim.
OK, czyli mamy tę samą terminologie.
Wiec robisz jak wyzej, swój samochód masz zabezpieczony, ale:
- jadących za tobą słabo albo wcale nie ostrzegasz o przeszkodzie na
drodze, bo twoje awaryjne światła schowane za przeszkodą.
- wychodzisz z samochodu i idziesz/cofasz się do przeszkody ... auto
bezpieczne, a Ty zagrożony.
Gdzie tu sens, gdzie logika ?
Innych pieprzyć, ale siebie ?
Wiec zrozum, ze dopytuję sie co miałeś na myśli, i czy dokładnie to,
co mi się wydaje ...
> Jakby było można, to wjeżdżam w pas
> zieleni nawet albo wracam pasem zieleni lub serwisówką jeśli dostępna
> (przed płotem).
>
> Jak kolejny przydzwoni, to najwyżej w przeszkodę, która tam i tak jest.
> Są wyjątki. Jak ciemno i planujesz prowadzenie akcji ratunkowej, to
> oświetlasz swoimi światłami miejsce - łatwiej reanimować, czy ewakuować
> ludzi z pojazdu, jak jednak coś widzisz.
No i jak jest jasno, to większa szansa, że inni zauważą przeszkodę i
nie przywalą w reanimujących :-(
Jeszcze jest wersja, ze uda się awaryjne włączyc w pojezdzie który
miał wypadek ... wtedy mój samochód za przeszkodą jest bezpieczniejszy
... a inni niech reanimują :-)
>>> to procedura, zatrzymuje się ruch 150 metrów wcześniej normalnie
>>> radiowozem na błyskach i policjantem ze światłem czerwonym, a nie
>>> zastawiając pas, jak pod Rzeszowem).
>> Na autostradzie w miarę łatwo 150m wcześniej.
>> Zwykła droga ma dwie strony. A ostrzec wypada przed dojechaniem
>> wsparcia ... no ale może szczęsliwie przeszkoda tylko jeden pas
>> blokuje ...
>
> Co zrobić, jak przeszkoda się ostrzeliwuje? Zawsze można skomplikować
> scenariusz do tego stopnia, że zostaje uciec za przesłonę i się okopać.
Zwykłych drog mamy jeszcze sporo, wypadków na nich też sporo, i nie
kazdy zostawia jeden pas wolny.
> Zresztą, jeśli nie a się tego zrobić powodując mniejsze zagrożenie, niż
> sam problem, to dzwonisz 112. Zdarzało mi się zostawić potrąconą sarnę
> na pasie, bo wąsko, zakręt i krzaki - stojący mój samochód powodował
> większe zagrożenie, niż leżąca na jezdni tusza.
A wolno tak zostawić? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.24 18:51 Shrek
- 10.12.24 18:55 Shrek
- 10.12.24 18:57 Shrek
- 10.12.24 18:57 J.F
- 10.12.24 19:00 J.F
- 10.12.24 19:07 Shrek
- 10.12.24 19:11 Shrek
- 10.12.24 19:20 J.F
- 10.12.24 19:16 Pixel(R)??
- 10.12.24 19:17 Shrek
- 10.12.24 20:09 Robert Tomasik
- 10.12.24 20:05 Shrek
- 10.12.24 20:05 Robert Tomasik
- 10.12.24 20:10 Shrek
- 10.12.24 20:10 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe