eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to na autostradzieRe: jak to na autostradzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagt227.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to na autostradzie
    Date: Tue, 10 Dec 2024 09:49:43 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <7...@4...net>
    References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
    <visiat$jma$5@news.chmurka.net>
    <y7qzzem0lsfm.f0zbd63z73h5$.dlg@40tude.net>
    <vj1j5s$sbp$1@news.chmurka.net>
    <i382ou9rzsd8$.3cw60gxk91d7$.dlg@40tude.net>
    <vj7455$pjc$1@news.chmurka.net>
    <will6bgu69mt.116cv9z7uv28y$.dlg@40tude.net>
    <vj76vt$pjc$3@news.chmurka.net> <vj79d2$v43$1@news.chmurka.net>
    <vj7orl$pjc$7@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagt227.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.175.227";
    logging-data="8682"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:k/FmTgh4LH/0FbsaPIgYl/g/UD8=
    sha256:R7E3r5TSWJl1AiwuF6FaYOGg79BKI0+gnEIAPvXQH1o=
    sha1:cwojT2XQ1jAKxFqWTiJCLGXo6XM=
    sha256:d/fSWYvUs/jDDAwsIb18YUuGJns7mBOm19BgL3befhM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726827 pl.soc.prawo:860748
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 9 Dec 2024 22:52:51 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 09.12.2024 o 18:29, io pisze:
    >> A jak łoś, jeleń czy dzik zechce przeskoczyć między Wami to nie zdążysz.
    >> Bo to 'działa' na nieruchome przeszkody na drodze o ile poprzedzający
    >> też ma swojego zająca itd albo wyłącznie na nim żerujemy. Do tej kolizji
    >> ma się nijak bo ta przyczepa nie była widoczna z daleka bo nie miała
    >> ciągłych powierzchni od których światło by się odbiło.
    >
    > No i teraz będzie niekończąca się dyskusja, czy zauważę, czy nie.
    > Autostrady są ogrodzone, więc raczej boję się zostawionego bieżnika

    Nie wszystkie.

    > ciężarówki, jakiejś odpadniętej od innego pojazdu części czy ładunku,
    > niż Łosia - samobójcy. Jak zaszarżuje, to przede wszystkim ten, w
    > którego ewentualnie wpadniesz na dystansie 100 metrów będzie poza
    > jezdnią, bo on wolniejszy ode mnie, ale jednak dość szybki.

    > Po za tym wiele zwierząt ma tyle rozsądku, by pod pojazd nie wbiegać.

    Chyba jednak nie zawsze ma.

    > Co do tej konkretnej sytuacji, to jakby jechał za poprzedzającym
    > pojazdem, to albo tamten by na nią wpadł, albo ten ominął. No ale to
    > była taka ogólna dygresja co o taktyki jazdy w nocy, a nie zarzut do
    > autora filmu, że jechał pasem obok. Ktoś pierwszy jechać musi i nadal
    > nie uważam za normalne porzucanie nieoświetlonych przyczep na
    > autostradzie. Nad tym powinna panować autostrada. Autostrada, to taka
    > droga, gdzie możemy mieć nieco więcej pewności.

    No i dlatego jedzie sie 140 po nocy na krótkich swiatłach :-)

    > Ze trzy razy podchodziłem do odpisania Ci tu i nic mądrego mi do łba nie
    > przychodzi. No jak nie rozumiesz takiej prostej konstatacji, że
    > autostrada nie jest właściwym miejscem dla nieoświetlonych przyczep, to
    > ja już tego nie ogarnę. Przyjmij, jak w religii jako dogmat, ze nie
    > jest. Natomiast nadal pozostaje kwestia, czy ktoś ponosi za to winę, czy
    > był to zwykły pech. Jeśli ktoś to celowo tam postawił, to ja bym mu
    > imputował przestępstwo z art. 174 kk - ale wątpię. Jeśli po prostu ktoś
    > "olał" zagrożenie, no to mamy do wyboru art. 72 kw, 73 kw (poprzedni
    > kierujący, który przejechał obok i nie wydzwonił 112) albo 91 kw.
    > Najbardziej pasuje mi ostatni, ale pod warunkiem, że ktoś to
    > "pozostawił", a nie jest to wynik wiatru albo kolizji.

    Jak wiatr, to "nie zabezpieczył wystarczająco dobrze" :-P

    > Ja mam zboczenie
    > i widząc taką nieoświetloną przyczepę jednak starałbym się innych

    Ale ona pod latarnią stała :-)

    > użytkowników ostrzec, nie wzmagając zagrożenia mój samochód na
    > awaryjnych światłach 100~150 metrów za przeszkodą

    ale widzisz, ze juz stoisz na styk z przeszkodą :-)

    Nadal awaryjne można właczyć.

    > i telefon 112 wydaje mi się takim właściwym algorytmem.

    Jak najbardziej. Ciekawe kogo przyslą - policje czy SP ?

    > Jak się dało, to próba zepchnięcia
    > poza jezdnię przeszkody, ale nadal pojazd mój za przeszkodę, by
    > ewentualny pechowiec ewentualnie przywalił ww przyczepę, a nie mnie.

    Mam wrażenie, ze cos lekko źle napisałes, a może to wina polskiego
    języka, który tu jest bardzo mylący.

    Jeśli mowa o sytuacji z filmu, to nalezałoby ustawić się przed
    przeszkodą, licząc w kierunku ruchu i kolejności napotykania
    przeszkód.
    No ale wtedy ryzykujesz, ze jakies bmw czy skoda przywali w twój
    samochód, i tak się rozsądek skończy :-(
    Ale lepiej w samochód, niz w Ciebie przestawiającego przyczepę :-)

    Gdby to była zwykla droga, dwukierunkowa, i przyczepa stała na lewym
    pasie, to faktycznie pojechalbym za nią, zjechał na lewy pas, czyli od
    przeciwnej strony patrząc - stanąłbym przed nią, bo ruch z tamtej
    strony trzeba zatrzymac.

    A teraz takie hipotetyczne pytanie: zakładając, ze przyczepkę trzeba
    przepchąć przez drugi pas ruchu, więc się ustawiam na srodku między
    pasami, właczam awaryjne, ale jedzie ktos szybko, nie zauważa
    początkowo, że blokuje oba pasy, a potem jest już za pózno na
    hamowanie, więc zjezdza na pobocze i wali w drzewo ... to czyja to
    jest wina ? :-(

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: