-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
kid.pl!not-for-mail
From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
Subject: Re: jak to na autostradzie
Date: Mon, 9 Dec 2024 22:52:51 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vj7orl$pjc$7@news.chmurka.net>
References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
<visiat$jma$5@news.chmurka.net>
<y7qzzem0lsfm.f0zbd63z73h5$.dlg@40tude.net>
<vj1j5s$sbp$1@news.chmurka.net>
<i382ou9rzsd8$.3cw60gxk91d7$.dlg@40tude.net>
<vj7455$pjc$1@news.chmurka.net>
<will6bgu69mt.116cv9z7uv28y$.dlg@40tude.net>
<vj76vt$pjc$3@news.chmurka.net> <vj79d2$v43$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 9 Dec 2024 21:52:53 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
logging-data="26220";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:C+um/XFzKoBSkZaNtEeqItNzOco=
sha256:iEnOZf9SBBHZDYm3sB7PuHA+clmaPAv5SY1xCLxmsHM=
sha1:3cWCPIT/DJvHkKkS7TuIcedXThM=
sha256:Gq8H25SiXt2w+vfVefX6abCxJnzxOsepoYudcyrOUHI=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vj79d2$v43$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726775 pl.soc.prawo:860695
[ ukryj nagłówki ]W dniu 09.12.2024 o 18:29, io pisze:
> A jak łoś, jeleń czy dzik zechce przeskoczyć między Wami to nie zdążysz.
> Bo to 'działa' na nieruchome przeszkody na drodze o ile poprzedzający
> też ma swojego zająca itd albo wyłącznie na nim żerujemy. Do tej kolizji
> ma się nijak bo ta przyczepa nie była widoczna z daleka bo nie miała
> ciągłych powierzchni od których światło by się odbiło.
No i teraz będzie niekończąca się dyskusja, czy zauważę, czy nie.
Autostrady są ogrodzone, więc raczej boję się zostawionego bieżnika
ciężarówki, jakiejś odpadniętej od innego pojazdu części czy ładunku,
niż Łosia - samobójcy. Jak zaszarżuje, to przede wszystkim ten, w
którego ewentualnie wpadniesz na dystansie 100 metrów będzie poza
jezdnią, bo on wolniejszy ode mnie, ale jednak dość szybki.
Po za tym wiele zwierząt ma tyle rozsądku, by pod pojazd nie wbiegać.
Najczęściej taki zwierz widząc nadjeżdżający pojazd zaczyna przed nim
uciekać w kierunku, w którym widzi taką możliwość - co przeważnie jest
tym samym kierunkiem, w którym jedziesz, bo mu drogę ucieczki
oświetlasz. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej zwolnić, a jak
już jest to w miarę bezpieczne, to wyłączyć światła na chwilę powiedzmy
do postojowych (u mnie elektronika nie pozwala na wyłączenie w nocy
całkiem). Zwierzątko samo znajdzie pobocze. Chyba, ze jest zakręt, to on
sam pójdzie prosto w las. Podobno zająca można w ten sposób zagonić na
śmierć - padnie z wycieńczenia, a głupek na pobocze nie ucieknie.
Co do tej konkretnej sytuacji, to jakby jechał za poprzedzającym
pojazdem, to albo tamten by na nią wpadł, albo ten ominął. No ale to
była taka ogólna dygresja co o taktyki jazdy w nocy, a nie zarzut do
autora filmu, że jechał pasem obok. Ktoś pierwszy jechać musi i nadal
nie uważam za normalne porzucanie nieoświetlonych przyczep na
autostradzie. Nad tym powinna panować autostrada. Autostrada, to taka
droga, gdzie możemy mieć nieco więcej pewności.
>> Uważam, że to dwa różne problemy. To, że przywalił w nią, to jedno.
>> Ale to, ze jej tam nie powinno być, to druga sprawa.
> No może. A czemu nie powinno?
Ze trzy razy podchodziłem do odpisania Ci tu i nic mądrego mi do łba nie
przychodzi. No jak nie rozumiesz takiej prostej konstatacji, że
autostrada nie jest właściwym miejscem dla nieoświetlonych przyczep, to
ja już tego nie ogarnę. Przyjmij, jak w religii jako dogmat, ze nie
jest. Natomiast nadal pozostaje kwestia, czy ktoś ponosi za to winę, czy
był to zwykły pech. Jeśli ktoś to celowo tam postawił, to ja bym mu
imputował przestępstwo z art. 174 kk - ale wątpię. Jeśli po prostu ktoś
"olał" zagrożenie, no to mamy do wyboru art. 72 kw, 73 kw (poprzedni
kierujący, który przejechał obok i nie wydzwonił 112) albo 91 kw.
Najbardziej pasuje mi ostatni, ale pod warunkiem, że ktoś to
"pozostawił", a nie jest to wynik wiatru albo kolizji. Ja mam zboczenie
i widząc taką nieoświetloną przyczepę jednak starałbym się innych
użytkowników ostrzec, nie wzmagając zagrożenia mój samochód na
awaryjnych światłach 100~150 metrów za przeszkodą i telefon 112 wydaje
mi się takim właściwym algorytmem. Jak się dało, to próba zepchnięcia
poza jezdnię przeszkody, ale nadal pojazd mój za przeszkodę, by
ewentualny pechowiec ewentualnie przywalił ww przyczepę, a nie mnie.
--
(~) Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.24 23:15 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:18 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:18 Pixel(R)??
- 09.12.24 23:20 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:22 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:23 Pixel(R)??
- 09.12.24 23:27 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:30 Pixel(R)??
- 09.12.24 23:31 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:32 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:36 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:40 Pixel(R)??
- 09.12.24 23:45 Pixel(R)??
- 10.12.24 00:08 Pixel(R)??
- 10.12.24 00:16 Pixel(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=