  • 1. Data: 2012-06-29 08:27:47
    Temat: jak sprawdzić baterię laptopa?
    Od: Tomek <...@...z>

    Czy bateria w lapku (tu konkrenie dell vostro 1520) ma ogniwa
    podłączone bezpośrednio do złącza, czy może potrzeba wysterować np.
    jakiegoś mosfeta, żeby podała napięcie na styki?
    Mam taką, gdzie pomiędzy każdymi dwoma stykami jest ładne 0V i po
    wyjęciu kabla zasilającego komputer chodzi przez <1s. W innej z kolei
    pojawia się napięcie rzędu 2V - ale laptop chodzi na niej przez jakiś
    czas. Zastanawiam się na ile taka bateria jest "inteliegntna".

  • 2. Data: 2012-06-29 16:50:20
    Temat: Re: jak sprawdzić baterię laptopa?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomek" <...@...z> wrote in message
    > Czy bateria w lapku (tu konkrenie dell vostro 1520) ma ogniwa podłączone
    > bezpośrednio do złącza,

    zazwyczaj tak, z reguly daleko od siebie

    > czy może potrzeba wysterować np. jakiegoś mosfeta, żeby podała napięcie na
    > styki?

    zawyczaj nie

> [...]
    > napięcie rzędu 2V - ale laptop chodzi na niej przez jakiś czas. Zastanawiam
    > się na ile taka bateria jest "inteliegntna".

    otworz i sprawdz, sama sie nie naprawi a jezeli sie nie laduje to i tak
    niewielki z niej pozytek