  • 1. Data: 2014-05-24 14:27:59
    Temat: jak się nazywa...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...taka podkładka, którą się stosuje czasem np. pod oczko przewodu
    uziemiającego, przykręcanego do gwintu na metalowej obudowie ?
    Taka podkładka ma ponacinane "ząbki", które zostawiają na metalowej
    powierzchni delikatne wgłębienia - to pozwala na lepsze łączenie
    elektryczne zapewne, przebicie tlenków itp.

    Myślałem, że może "podkładka zacinająca", ale chyba nie...

  • 2. Data: 2014-05-24 14:31:24
    Temat: Re: jak się nazywa...
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.05.2014 o 14:27 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > elektryczne zapewne, przebicie tlenków itp.
    >
    > Myślałem, że może "podkładka zacinająca", ale chyba nie...
    Rozetka lub sprężysta.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2014-05-24 15:35:31
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "janusz_k" <J...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

    > elektryczne zapewne, przebicie tlenków itp.
    >
    > Myślałem, że może "podkładka zacinająca", ale chyba nie...

    Jak ma ząbki, no to zębata:
    http://www.modelarski.com/produkt-Podk%C5%82adka_z%C
    4%99bata_lokuj%C4%85ca_4,3_20szt.,2860.html

  • 4. Data: 2014-05-24 16:24:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    aaa, no właśnie. O to chodzi :)
    Dzięki.

  • 5. Data: 2014-05-24 18:43:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:
    > aaa, no właśnie. O to chodzi :)

    Tyle że to nie dla poprawy kontaktu elektrycznego ale po to coby się nie
    rozkręcało samo.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2014-05-24 20:52:32
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > aaa, no właśnie. O to chodzi :)
    > Dzięki.

    A nie podkładka koronowa o zębach wewnętrznych?
    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2014-05-24 21:28:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-24 14:27, sundayman pisze:
> [...]
    > elektryczne zapewne, przebicie tlenków itp.
    >
    > Myślałem, że może "podkładka zacinająca", ale chyba nie...
    Nie bardzo wiem czy jest ustandaryzowana polska nazwa (podkładka
    poprawiająca kontakt? podkładka zębata? podkładka nacinająca?) ale po
    angielskiemu to nazywamy "grounding washer" albo "sawtooth washer" i
    dostawca zawsze wie o co chodzi
    http://img.alibaba.com/photo/52025240/Outside_sawtoo
    th_lock_washer_DIN6798_A_.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-05-26 20:39:06
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > poprawiająca kontakt? podkładka zębata? podkładka nacinająca?) ale po
    > angielskiemu to nazywamy "grounding washer" albo "sawtooth washer" i

    Można się też spotkać z nazwą Tooth lock:
    http://www.boltdepot.com/fastener-information/printa
    ble-tools/type-chart.pdf

    Pozdr. TC