  • Data: 2024-06-20 03:06:16
    Temat: Re: jak ściemnić laptop
    Od: Ravenik <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.06.2024 o 21:04, Adam pisze:

    > Wydaje mi się (z naciskiem na: wydaje), że tam są już na tyle wysokie
    > częsstotliwości, że efekt nie powinien być odczywalny.
    > Specjalnie piszę: odczuwalny a nie widoczny, bo czas podświetlenia
    > świetlówkami minął już lata temu.

    Jeśli chodzi o odczuwalność PWM to mam na telefonie (Galaxy S24 Ultra)
    480 pulsów na sekundę a jednak czasem ekran mnie męczy po dłuższym
    używaniu (niezależnie od ustawionej jasności) i muszę przejść wtedy do
    peceta. Co ciekawe ekran PC mnie nie męczy nigdy (Alienware AW2723DF /
    IPS) - on jest chyba flicker-free. Tak że odczuwalność i uciążliwość PWM
    bardzo zależy indywidualnie od osoby.

    Natomiast laptopy mają często ekrany bez pwm (nie zawsze) ale to też
    zależy od modelu laptopa co wiąże się też z tym jak jest wiekowy. Nie
    znamy modelu tego laptopa PiteRa.