-
Data: 2012-04-06 16:31:34
Temat: Re: iterowanie po kwadracie
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> <f...@g...pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> >
> > > <f...@g...pl> napisał(a):
> > >
> > > > jesli iteruje sie po kwadracie to robi sie to
> > > > zwykle tak
> > > >
> > > > for(int j=0; j<200; j++)
> > > > for(int i=0; i<200; i++)
> > > > costam(i,j)
> > > >
> > > > jak przeiterowac po tym samym kwadracie 200x200
> > > > gdy jest on przekrzywiony np o 7 stopni w prawo,
> > > > - dane sa np wspolrzedne wierzcholkow)
> > > >
> > > > ??
> > > Kolejne punkty leza na prostych, wiec punkt nastepny uzyskuje
> > > sie przez dodanie dx i dy do punktu poprzedniego. Ze
> > > wzorow na obrot trzeb wyliczyc start_x i start_y a
> > > potem odpowiednio dodawac dx i dy.
> > >
> > > x = x_start;
> > > y = y_start;
> > > for( i=0 ; i<200 ; i++ ) {
> > > xx = x;
> > > yy = y;
> > > for( j=0 ; j<200 ; j++ ) {
> > > draw(xx,yy);
> > > xx += dx2;
> > > yy += dy2;
> > > }
> > > x += dx1;
> > > y += dy1;
> > > }
> > >
> >
> > pytanie jednak czy to nie 'skipnie' pewnych punktow
> > (chyba skipnie i beda dziury) - przydalaby sie taka
> > metoda iterowania po kwadracie ktora by nie omijala
> > punktow - wtedy np w odwrotnej metodzie rysowania
> > obracanych bitmap nie trzebaby iterowac ekranu po
> > otaczajacym wiekszym kwadracie i marnowac czesci obliczen
> > tylko przeiterowac sam odwrocony kwadrat
>
> Hmmm pewnie sa gotowe liby do tego celu :)
> Ciekawe co ma QT. Wygląda zachęcająco:
> http://doc.trolltech.com/solutions/4/qtanimationfram
ework/animation.html
>
> Kiedyś musiałem zrobić na szybko aplikację z animacją. Przekopiowałem
> ten przykład:
> http://doc.qt.nokia.com/4.7-snapshot/examples-graphi
csview.html
> Kilka rzeczy zmieniłem i działało choć nie bardzo rozumiałem dlaczego
> działa. Może zrób tak samo?
>
> A jeśli chcesz się koniecznie bawić...
> Ja bym wyznaczył cztery punkty tego kwadrata. Potem bym wyliczył
> krawędzie. Następnie bym wziął dwie górne krawędzie i potraktował
> je jako funkcje łamaną górną. Dwie dolne krawędzie jako łamaną
> dolną. Zakładamy że nie jest obrócony o wielokrotność 90 stopni.
> Potem dziedzina <xmin,xmax>, dla obu łamanych będzie ona taka
> sama...
>
> for( x=xmin ; x<=xmax ; x++ )
> for( y=lamana_gorna(x) ; y>=lamana_dolna(x) ; y-- )
> draw( x , y );
>
> Taki algorytm zejdzie w dol po wszystkich pixelach, czyli zadnego
> nie ominie i nie bedzie dziury.
>
> Żeby nie było pixelozy to trzeba sprawdzić ile procent skrajnych
> pixeli należy do kwadrata i kolor ustalic mniej/wiecej tak:
>
> ile_nalezy * kolor_kopiowany + (1-ile_nalezy) * kolor_biezacy
>
> Pozdrawiam
>
w sumie to jesli quad jest przekrzywiony to
jeden wierzcholek jest na gorze jeden na dole
jeden z lewej drugi z prawej
mozna zaczac od tego na gorze i dodawac skosy-
poprawki dxs dxk do poczatku i konca rysowanej
poziomej az a jak dojedzie sie do lewego to zaminic
poprawke z poprawki w lewo na poprawke w prawo
a jak do prawego to poprawke w prawo na poprawke w lewo
i jechac dalej az sie dojedzie do dolnego
int dxleft = ((up_x-left_x)<<10)/(left_y-up_y);
int dxright = ((up_x-right_x)<<10)/(right_y-up_y);
int y = up_y;
int xs = up_x;
int xk = up_x;
int dxs = dxleft<<10;
int dxk = dxright<10;
for(;;)
{
draw_pozioma(y, xs>>10, xk>10);
if(y==down_y) break;
y--;
xs+=dxs;
xk+=dxk;
if(y==left_y) dxs = dxright;
if(y==right_y) dxk = dxleft;
}
nie sprawdzalem czy to dziala i niby warunki w srodku
mozna by zamianiac na petle wykonana prekalkulawana
ilosc razy co z poziomu asma mogloby byc moze szybsze
(n przyrownan do zera a nie n odejmowan i przyrownan do
zera - nie wiem czy w asmie takie petle sa lekko szybsze)
ale nie wiem czy z poziomu c da sie to wykorzystac (*)
tak ze nie wiem czy da sie to jakos poprawic i nie sprawdzalem
czy to dziala - ale akurat bede potrzebowac tego uzywac
(*) z tego mz wniosek ze w ce powinny byc moze latwo dostepne proste petle
typu "for(ile razy)" np rugowanie mnozen z petli
for(int i=0; i<100000; i++)
{
x+=5;
// cos od x
}
zamiast
for(int i=0; i<100000; i++)
{
x=i*5;
// cos od x
}
przyspiesza niektore petle masakrycznie
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.12 07:13 darek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
Najnowsze wątki
- 2025-07-05 Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
- 2025-07-05 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-05 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-05 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-07-06 Płacić za wodę ze studni
- 2025-07-06 Kolejny inżynier...
- 2025-07-05 UE ustępuje pod presją Trumpa. Socjaldemokraci: oddaliśmy miliardy
- 2025-07-04 od kiedy można obrażać Plastusia i do kiedy Batyra?
- 2025-07-05 UE ustępuje pod presją Trumpa. Socjaldemokraci: oddaliśmy miliardy
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=