-
Data: 2012-04-06 16:31:34
Temat: Re: iterowanie po kwadracie
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> <f...@g...pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> >
> > > <f...@g...pl> napisał(a):
> > >
> > > > jesli iteruje sie po kwadracie to robi sie to
> > > > zwykle tak
> > > >
> > > > for(int j=0; j<200; j++)
> > > > for(int i=0; i<200; i++)
> > > > costam(i,j)
> > > >
> > > > jak przeiterowac po tym samym kwadracie 200x200
> > > > gdy jest on przekrzywiony np o 7 stopni w prawo,
> > > > - dane sa np wspolrzedne wierzcholkow)
> > > >
> > > > ??
> > > Kolejne punkty leza na prostych, wiec punkt nastepny uzyskuje
> > > sie przez dodanie dx i dy do punktu poprzedniego. Ze
> > > wzorow na obrot trzeb wyliczyc start_x i start_y a
> > > potem odpowiednio dodawac dx i dy.
> > >
> > > x = x_start;
> > > y = y_start;
> > > for( i=0 ; i<200 ; i++ ) {
> > > xx = x;
> > > yy = y;
> > > for( j=0 ; j<200 ; j++ ) {
> > > draw(xx,yy);
> > > xx += dx2;
> > > yy += dy2;
> > > }
> > > x += dx1;
> > > y += dy1;
> > > }
> > >
> >
> > pytanie jednak czy to nie 'skipnie' pewnych punktow
> > (chyba skipnie i beda dziury) - przydalaby sie taka
> > metoda iterowania po kwadracie ktora by nie omijala
> > punktow - wtedy np w odwrotnej metodzie rysowania
> > obracanych bitmap nie trzebaby iterowac ekranu po
> > otaczajacym wiekszym kwadracie i marnowac czesci obliczen
> > tylko przeiterowac sam odwrocony kwadrat
>
> Hmmm pewnie sa gotowe liby do tego celu :)
> Ciekawe co ma QT. Wygląda zachęcająco:
> http://doc.trolltech.com/solutions/4/qtanimationfram
ework/animation.html
>
> Kiedyś musiałem zrobić na szybko aplikację z animacją. Przekopiowałem
> ten przykład:
> http://doc.qt.nokia.com/4.7-snapshot/examples-graphi
csview.html
> Kilka rzeczy zmieniłem i działało choć nie bardzo rozumiałem dlaczego
> działa. Może zrób tak samo?
>
> A jeśli chcesz się koniecznie bawić...
> Ja bym wyznaczył cztery punkty tego kwadrata. Potem bym wyliczył
> krawędzie. Następnie bym wziął dwie górne krawędzie i potraktował
> je jako funkcje łamaną górną. Dwie dolne krawędzie jako łamaną
> dolną. Zakładamy że nie jest obrócony o wielokrotność 90 stopni.
> Potem dziedzina <xmin,xmax>, dla obu łamanych będzie ona taka
> sama...
>
> for( x=xmin ; x<=xmax ; x++ )
> for( y=lamana_gorna(x) ; y>=lamana_dolna(x) ; y-- )
> draw( x , y );
>
> Taki algorytm zejdzie w dol po wszystkich pixelach, czyli zadnego
> nie ominie i nie bedzie dziury.
>
> Żeby nie było pixelozy to trzeba sprawdzić ile procent skrajnych
> pixeli należy do kwadrata i kolor ustalic mniej/wiecej tak:
>
> ile_nalezy * kolor_kopiowany + (1-ile_nalezy) * kolor_biezacy
>
> Pozdrawiam
>
w sumie to jesli quad jest przekrzywiony to
jeden wierzcholek jest na gorze jeden na dole
jeden z lewej drugi z prawej
mozna zaczac od tego na gorze i dodawac skosy-
poprawki dxs dxk do poczatku i konca rysowanej
poziomej az a jak dojedzie sie do lewego to zaminic
poprawke z poprawki w lewo na poprawke w prawo
a jak do prawego to poprawke w prawo na poprawke w lewo
i jechac dalej az sie dojedzie do dolnego
int dxleft = ((up_x-left_x)<<10)/(left_y-up_y);
int dxright = ((up_x-right_x)<<10)/(right_y-up_y);
int y = up_y;
int xs = up_x;
int xk = up_x;
int dxs = dxleft<<10;
int dxk = dxright<10;
for(;;)
{
draw_pozioma(y, xs>>10, xk>10);
if(y==down_y) break;
y--;
xs+=dxs;
xk+=dxk;
if(y==left_y) dxs = dxright;
if(y==right_y) dxk = dxleft;
}
nie sprawdzalem czy to dziala i niby warunki w srodku
mozna by zamianiac na petle wykonana prekalkulawana
ilosc razy co z poziomu asma mogloby byc moze szybsze
(n przyrownan do zera a nie n odejmowan i przyrownan do
zera - nie wiem czy w asmie takie petle sa lekko szybsze)
ale nie wiem czy z poziomu c da sie to wykorzystac (*)
tak ze nie wiem czy da sie to jakos poprawic i nie sprawdzalem
czy to dziala - ale akurat bede potrzebowac tego uzywac
(*) z tego mz wniosek ze w ce powinny byc moze latwo dostepne proste petle
typu "for(ile razy)" np rugowanie mnozen z petli
for(int i=0; i<100000; i++)
{
x+=5;
// cos od x
}
zamiast
for(int i=0; i<100000; i++)
{
x=i*5;
// cos od x
}
przyspiesza niektore petle masakrycznie
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.12 07:13 darek
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800