  • 71. Data: 2008-01-13 20:02:16
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    Witam,

    > przy okazji przypominam, ze jesli chcesz cos zrobic w ciagu konkretnych
    > 2 tygodni na duza skale to profesjonalisci (ci ktorzy zrobia zlecenie
    > szybko i dobrze) beda baaaaardzo zajeci wiec cena ich uslug moze
    > wzrosnac, nie mowiac o studentach ktorzy jak uslysza ze jest
    > megazapotrzebowanie to tez zaczna grymasic, wszak liczba studentow
    > ktorzy chca isc do pracy zamiast chclac w akademiku tez jest ograniczona

    Nie wspominajac juz o fakcie, ze z tych, ktorzy chca isc do pracy
    wielu chce bawic sie w Bofha a nie powaznie administrowac. Albo nie
    jest w stanie pracowac w stresie. Widzialem juz przypadki, gdy na
    sucho wszystko szlo im bez zarzutu, a w czasie rekonfiguracji uslugi w
    srodku nocy, czy w czasie awarii zwyczajnie wymiekali i nie bylo z
    nich zadnego pozytku.

    mjb

    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 72. Data: 2008-01-13 20:47:48
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Any User <u...@a...pl> wrote:

    > tylko zwykła opieszałość ludzka. Gdyby hipotetycznie kazać ludziom
    > stawić się w określonym czasie i miejscu w celu wymiany dowodu pod
    > groźbą grzywny i więzienia, to podejrzewam, że 99,99% by się stawiło
    > (pomijam chorych itp.) i wymiana poszłaby bardzo sprawnie.

    Bzdury. W wielu miastach już we wrześniu nie dało się zapisać na żaden
    termin wymiany dowodu przed końcem roku, czyli ZMOBILIZOWANI ludzie
    potrzebowaliby minimum 3 miesięcy. Doliczając tych, którzy wymienili
    wcześniej oraz tych, którzy całkiem sprawę olali (oczekując słusznie
    przedłużenia terminu) liczyć trzeba pół roku pod realnym przymusem.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 73. Data: 2008-01-13 21:00:32
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > wcześniej oraz tych, którzy całkiem sprawę olali (oczekując słusznie
    > przedłużenia terminu) liczyć trzeba pół roku pod realnym przymusem.

    A nie dało się, gdyż ludzie nie byli zmuszeni do stawienia się
    konkretnego dnia o konkretnej godzinie i po prostu zwalali się do urzędu
    falami, powodując kolejki.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 74. Data: 2008-01-13 21:21:21
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Any User pisze:

    > "wiele lat", ale kosztów już nie. Ale z drugiej strony, skoro numery IP
    > są sprawą bardzo ważną dla całego świata, to można by takie coś wymusić
    > prawnie - na zasadzie, że RIPE może z odpowiednim wyprzedzeniem po

    większość odpowie: "w dupie mam świat". U mnie działa. Czemu ja mam
    płacić za to, że KTOŚ nie ma adresów IP. Co mnie to obchodzi.

    co do kosztów: wyobraź sobie firmę hostingową (małą) w której jest
    utrzymywane np. 1000 kont klientów, czyli pewnie koło 2000 domen. Domeny
    są u różnych rejestratorów - zmienisz szybko dns-y domen klientów? to
    jest hm... ciężkie czasem do wykonania (bo muszą to wykonać często sami
    klienci mający domeny poza providerem). To teraz zrób to szybko :)

    to teraz kolejna rzecz: są tysiące komputerów które mają na sztywno
    wpisane dnsy, które właśnie usuniesz. To sie nie da zrobić bezboleśnie,
    żeby nikt nie miał przerwy. internet z zasady jest systemem rozproszonym
    - być może ja np. w mojej sieci korzystam z jakichś powodów z serwerów
    dns obcych, które znikną i co ? nagle moja sieć nie ma dostępu do
    internetu. niby drobiazg - ale nie ma mnie jak powiadomić, że adresy
    obcego providera się zmienią.

    Wojtek

  • 75. Data: 2008-01-13 21:32:56
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Dni? Praktyka wskazuje że częśto tygodni.,
    Jak bankowi zależy to i tego samego dnia potrafi :). Więc gadamy tu
    opieszałości i po prostu maniu w dupie wszystkich a nie kwestiach
    technicznych. I nie widze szczególnego powodu dla którego miałoby się
    nie rozwalić całęgo systemu transmisji międzybankowej tylko dlatego, że
    się komuś nie chce i przedłuża sprawe którą można załątwić w 15 minut na
    wiele tygodni. Banki nie są, żadną lępszą instytucją w stosunku do
    reszty użytkowników ASów/Adresów IP. Jakby raz drugi jakiś bank by się
    zbłażnił przed klientami, to by się skonczyły się wymówki w stylu
    "procedury". Do niektórych instytucji da się tylko przemóić tylko wtedy
    gdy dostają po kieszeni.

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 76. Data: 2008-01-13 21:34:18
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Maciej Jan Broniarz pisze:

> [...]
    > sucho wszystko szlo im bez zarzutu, a w czasie rekonfiguracji uslugi w
    > srodku nocy, czy w czasie awarii zwyczajnie wymiekali i nie bylo z

    True. Sytuacje gdy wszystko idzie z harmonogramem to wszyscy kozaczą.
    Jak harmonogram zaczyna się sypać to pojawia się problem i ludzie
    wymiekaj :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 77. Data: 2008-01-13 22:05:16
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message

    > 1. Nie ukontentowania RIPE, tylko odblokowania numerów IP, których używa
    > cały świat.

    Co za roznica jak to nazwiesz? Chodzi o fakt.

    > 2. Racja - aspekt finansowy odsunięcia podstawowej działalności na dalszy
    > plan i priorytetowego zajęcia się pracami na rzeczy odblokowania
    > niepotrzebnych IP pominąłem celowo - chodziło mi tu o aspekt techniczny.

    To nie pomijaj. Ja mam bardzo niewiele adresow, raptem pojedyncze /21
    i wiem ze rekonfiguracja tego zajelaby mi duzo dluzej niz miesiac a kilka
    tysiecy
    ludzi odczuloby problemy.

    Z mojej strony koniec dyskusji.

  • 78. Data: 2008-01-13 22:17:07
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    > Założyłem, że takie wstępne sprawdzenie zawrze się w X. A jeśli właściciel
    > dowodu stwierdzi błąd, który nie jest oczywistym błędem technicznym, tylko
    > błędem merytorycznym, to trafia na koniec kolejki i czeka, aż pozostałe
    > miliony ludzi wymienią sobie dowody, po czym ponownie się go wezwie pod
    > groźbą grzywny lub więzienia. I nawet jeśli takich błędów zdarzy się
    > powiedzmy 100 tysięcy, to sprawność procesu jako takiego zostanie w pełni
    > zachowana.

    W zasadzie moznaby wprowadzic ulepszenie, polegajace na fizycznej eliminacji
    osob ktorych dowod bedzie bledny. Po pierwsze nie trzeba bedzie drukowac
    poprawek, a po drugie w przyszlosci (wymiana prawa jazdy na ten przyklad)
    bedzie mozna drukowac mniej czyli taniej. Jesli zaproponowane rozwiaznie
    jest
    zbyt drastyczne, mozna rozwazyc amnestionowanie pechowcow, o ile podejma
    dzialania zmierzajace do wprowadzenia w zycie takich zmian, aby bledne
    informacje
    z dowodu przestaly byc bledne (przemeldowanie, rozwod, zmiana plci, operacja
    plastyczna itp) oczywiscie na wlasny koszt.

  • 79. Data: 2008-01-13 22:19:13
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.01.2008 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał/a:
> [...]
    > jest hm... ciężkie czasem do wykonania (bo muszą to wykonać często sami
    > klienci mający domeny poza providerem). To teraz zrób to szybko :)
    hm... ale - nie wierzę, by w przypadku firm mających /8 albo coś koło
    tego dnsy były rozrzucone równo po całej puli. A przecież dla
    konkretnych np /24 zawierających istotne serwery dla danego providera
    można mu spokojnie taką /24-kę zostawić.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 80. Data: 2008-01-13 22:20:30
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.01.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:

    > do mnie ostatnio jakis kolo dzwonil ze mu hamachi nie dziala i ze ja cos
    > blokuje, potem sobie przypomnialem ze nic nie blokuje za wyjatkiem
    > wychodzacych UDP>200 bajtow bo mi azerusy z regulek na MT wychodza
    nie wystarczy wycinać udp >1500 ?