  • 91. Data: 2008-01-14 09:56:25
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 14.01.2008, wer <b...@n...pl> wroted:

    > A jaką karę umowną zapłaci jak mu się nie uda? ;)

    Nie może się nie udać. Te ploty o problemach to tylko objaw walki
    o zachowanie stołków przez "specjalistów", których każda rozsądna
    firma może zastąpić studentami za 1500 zł miesięcznie znającymi się
    na reinstalacji Windows.

    Gdybyś pcoa czytał, dawno byś o tym wiedział. Any User już tam wszystkich
    ustawił na miejscach i nie daje się robić w balona przerażonym wizją
    młodej konkurencji "specjalistom".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 92. Data: 2008-01-14 09:56:46
    Od: wer <b...@n...pl>

    Grzegorz Staniak napisał(a):
    > On 14.01.2008, wer <b...@n...pl> wroted:

    > Marudzisz. Any User wie lepiej. Daj mu dwóch studentów za 1500 zł
    > miesięcznie, to wystosuje do klientów ultimatum i z głowy.

    Tak swoją drogą, jakby tacy studenci zaczęli chodzić po serwerowniach i by próbowali
    zmieniać
    adresację na serwerach, routerach to szybko by wzrosła liczba podań o wydanie
    pozwolenia na broń.
    Sam bym wystąpił o pozwolenie na kałasznikowa.

    wer

  • 93. Data: 2008-01-14 09:58:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    wer <b...@n...pl> writes:

    > W dodatku trzeba dać im infrastrukture IPv6, co z tego, że zmienią
    > adresację jak ich dostawca sieci nie umożliwia pracy w IPv6.

    Nie, zakladam ze byliby w stanie zredukowac swoje zapotrzebowanie
    na IP. Uczelnie maja (mialy) mniej-wiecej tak: /8 na calosc, wiec /16
    dla kazdego osrodka i po /8 dla kazdej podsieci. Jesli ostatnich /8
    jest za malo, to kolejne /16. Niezbyt optymalne, i znaczna czesc
    moglaby zapewne uzywac adresow prywatnych.

    > Cały problem w tym, że albo cały świat musiałby jednego dnia przejść
    > na IPv6 albo trzeba przez dość długi czas utrzymywać obydwie
    > adresacje. Jaką by nie przyjąć metodę to będzie baardzo kosztowne.

    Druga opcja nie jest taka kosztowna. Rownie dobrze mozna pisac
    o wielkich kosztach w kontekscie np. przechodzenia z MS Windows 16-bit
    na 32-bit i nastepnie na 64-bit.

    > sumie kosztowo problem roku 2000 to przy tym pikuś. Dodatkowym
    > problemem są osoby prywatne, mają jakiś routerek za 150 zł i nie
    > zawsze ma on dobre wsparcie dla IPv6.

    No to user kupi sobie routerek za 250 zl - to sa zyski a nie koszty :-)
    (Zyski Chinczykow moze, no coz).

    > Stacja robocza takiego usera
    > działa na IPv4. Routerek daje adresy z IPv4. I trzeba teraz to całe
    > draństwo też przenieść do IPv6, biura obsługi klienta operatorów
    > polegną przy czymś takim.

    Nie jesli nie beda musieli tego zrobic w krotkim czasie.

    Ale operatorzy, ktorzy maja mozliwosci, powinni dawac swoim klientom
    routing IPv6. Chyba ze chca sie obudzic z reka w nocniku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 94. Data: 2008-01-14 10:55:56
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    futszaK <f...@g...com> wrote:

    > zmienilem, zobaczymy jak sie bedzie upload trzymal

    MT realizuje defragmentację UDP?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 95. Data: 2008-01-14 12:25:17
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html
    >
    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    Stawiam że TPSA z Neo.
    W tym roku, max. początek 2009.
    Ciekawe na ile moje przepowiednie się sprawdzą :-)

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 96. Data: 2008-01-14 12:26:00
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    arekmx pisze:
    > GTS mówi tak: nie mamy takiej usługi, przez jakiś czas testowaliśmy ale
    > obecnie nie mamy urządzeń ani jakichkolwiek sesji IPv6. Zakładam, że to
    > ogólnie o sobie tak mówi, a nie tylko o tej serwerowni.

    To jakiś blef, sądząc po:
    https://noc.sixxs.net/tools/grh/dfp/all/?country=pl

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 97. Data: 2008-01-14 15:45:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > hm... ale - nie wierzę, by w przypadku firm mających /8 albo coś koło
    > tego dnsy były rozrzucone równo po całej puli. A przecież dla

    nie chodzi o rozrzucenie dnsów po całej puli. Chodzi o np. DWA adresy IP
    od dnsów. Tylko, że z TYCH dwóch może korzystać kilkaset/tysięcy
    komputerów mając je wpisane u siebie (albo w komputerze/bramie
    sieci/serwerze, albo z konfiguracji SWOJEJ domeny). Zmieniając IP dsnów
    nagle domeny Klientów, które na tych dnsach utrzymywane przestają
    istnieć. Oczywiście można delegacje domen zmienić na nowe, ale musi to
    zrobić nie provider, ale sami klienci - czyli tak naprawdę robi to cały
    świat wokół a nie provider, którego zmiana dotyczy.

    no i

  • 98. Data: 2008-01-14 16:29:35
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Kto "daje"? Jaki "nakaz"? Firma jest wlascicielem tych adresow,

    1. Jeśli jest właścicielem, to może nimi dysponować, czyli np. sprzedać.
    W tym wątku ktoś pisał, że nie wolno - to jak jest, wolno czy nie?
    2. Jeśli jest właścicielem, to może pobierać opłatę od klienta - tak? I
    może jednemu klientowi dać np. 10 adresów z własnych PI, więc skąd
    pogłoski, jakoby PI można było klientowi przydzielić tylko jeden?
    3. Jeśli firma stała się właścicielem adresów nie ponosząc kosztów, to
    osiągnęła przychód - w jaki sposób rozliczać to podatkowo? ;)

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 99. Data: 2008-01-14 16:36:27
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Marcin Gondek <d...@e...net> wrote:

    > To jakiś blef, sądząc po:
    > https://noc.sixxs.net/tools/grh/dfp/all/?country=pl

    Rok temu gdy próbowałem od handlowca wyciągnąć właśnie IPv6 dostałem
    informację od technika, że tylko na jednym węźle (Wrocław?) mają to
    pokonfigurowane i odpalone.

  • 100. Data: 2008-01-14 16:49:30
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    gotar pisze:

    > Rok temu gdy próbowałem od handlowca wyciągnąć właśnie IPv6 dostałem
    > informację od technika, że tylko na jednym węźle (Wrocław?) mają to
    > pokonfigurowane i odpalone.

    Jakąś infrastrukturę muszą mieć.
    ns4.ikp.pl i mx0.ipartners.pl mają wpisy IPv6.
    Bardzo możliwe że nie mają natywnie wszędzie ale tunelem do najbliższego
    ich POP IPv6 powinno coś się zdziałać.

    Sam mam tunel do GTS (IPv6), fakt jako peer i do celów
    testowo-naukowych, ale na stabilność jego nie mogę narzekać.

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net