eGospodarka.plGrupypl.comp.programminginicjalizacja zmiennej statycznej w szablonie dla konkretnego typuRe: inicjalizacja zmiennej statycznej w szablonie dla konkretnego typu
  • Data: 2010-02-02 09:24:04
    Temat: Re: inicjalizacja zmiennej statycznej w szablonie dla konkretnego typu
    Od: Krzysztof Poc <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 22, 9:53 pm, Roman Werpachowski <r...@g...com>
    wrote:
    > On 22 Sty, 16:12, Krzysztof Poc <f...@w...pl> wrote:
    >

    > > On Jan 21, 1:32 pm, Roman Werpachowski <r...@g...com>
    > > wrote:
    >
    > > > On 20 Jan, 08:38, Krzysztof Poc <f...@w...pl> wrote:
    >
    > > > > dzieki za pomoc
    > > > > niestety to rowniez, nie dziala :(
    > > > > efekt taki sam jak pierwotnie
    >
    > > > Wpisz
    >
    > > > template <>
    > > > char Container<char>::st = 'a';
    >
    > > > do pliku .cpp (a nie .h).
    >
    > > > RW
    >
    > > wielki dziex
    > > teraz poszlo :)
    >
    > A rozumiesz, dlaczego?
    >
    > RW

    Dla scislosci, bledny kod (bledna inicjalizacja):

    template <class T>
    char Container<char>::st = 'a';

    lub

    template <char>
    char Container<char>::st = 'a';

    Prawidlowy kod:

    template <>
    char Container<char>::st = 'a';

    To ze "template <class T>" powodowalo inicjalizowanie rowniez
    pozostalych zmiennych moglbym wytlumaczyc jako dopasowanie pozostalych
    typow do "class T".
    Jednak chyba nie dokonca jestem swiadom dlaczego tak samo zle dziala
    "template <char>".