  • Data: 2015-08-09 03:04:41
    Temat: Re: indukcyjność w 21 wieku
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-08-09 00:37, Mario wrote:
    [...]
    > Reaktancja oczywiście będzie się zmieniać. Ale chodzi o to, że będzie
    > się zmieniać w sposób odbiegający od założeń, że układ można opisać
    > równaniem Z=R+jwL.
    No ja to wiem, ale inni koledzy zdają się nie wiedzieć. :-)

    > Po prostu miernik daje ci wynik przekształconego tego
    > równania czyli L=(Z-R)/jw w sytuacji gdy zależność od częstotliwości
    > jest opisana równaniem L=(Z-1/jwC -R)/jw albo bardziej złożonym.
    Ale to tylko świadczy o ch..i przyrządu, a w zasadzie to metody pomiaru.
    Bo gdy tak sobie patrzę na równania na Lx i Rx dla mostków
    Maxwella-Wiena i Haya (dla których również przyjmuje się dwuelementowy
    szeregowy bądź równoległy model cewki) to nie widzę tam częstotliwości.
    Od częstotliwości zależna jest tylko dobroć.