  • Data: 2002-12-04 13:36:23
    Temat: Re: (in)security polskich portali
    Od: Obcy <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Nov 2002 20:52:29 +0000 (UTC), Maciek Uhlig
    <m...@u...edu.pl> wrote:

    >Bedac zarejestrowanym uzytkownikiem jednego z polskich portali, korzystalem
    >wczoraj z jego uslug. W pewnym momencie zobaczylem w formularzu na ekranie
    >dosc szczegolowe dane osobowe innego uzytkownika.

    A jakiez to szczegolowe dane Wielce Szanowny Kolega zobaczyl.
    Typowe urzedowe dane czyli dane niezbedne i narzucone polskim
    prawem - imie i nazwisko, adres, numer dowodu osobistego ,
    numer Pesel itp. identyfikatory wymagane prawem i nadawane urzedowo
    z mocy tego prawa.
    Ja tez wpisywalem takie dane miedzy innymi przy zakladaniu kont
    e-mail i wiem co tam sie wpisuje,
    To sa dane urzedowe ktore musimy podawac na kazde zadanie i nie
    sa one chronionymi danymi osobowymi.
    Chronione dane osobowe to cos zupelnie innego.
    Danymi chronionymi moze byc to ze zona zwraca sie do nas 'pieseczku'
    a my do zony 'ty stara krowo' - ich podawanie nikt od nas nie wymaga.
    W blokach znikly spisy lokatorow, znikly wpisy w tabliczkach
    przy domofonach - wkrotce znikna nazwy ulic, ksiazki telefoniczne
    a powszechna praktyka bedzie odmowa podawania imienia i nazwiska i
    okazania dowodu tozsamosci policjantowi w czasie kontroli drogowej.
    Tubylcy beda ukrywali swoje wyksztalcenie, zawod i muner rejestracyjny
    swojego samochodu itd. itp. I dopiero bedzie wesolo.
    Wzywalem raz karetke do faceta ktory lezal na schodach w mojej
    klatce - odmowiono przyjazdu. Gdy zazadalem podanie nazwiska
    rozmowcy z pogotowia to odmowiono mi powolujac sie na ... ochrone
    danych osobowych.
    Tubylcy zawsze mieli sklonosc do zbiorowego obledu i nie nalezy sie
    tym przejmowac bo to nieuleczalne.
    Kazdy Tubylec moze wejsc do sadu gospodarczego i bez tlumaczenia
    sie przegladac dane zarejestrowanych tam firm w tym "dosc
    szczegolowych danych osobowych" wlascicieli tych firm.
    Warto pomyslec dlaczego tak stanowi (przedwojenne) prawo ?