    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    <a...@s...googlegroups.com>
    Date: Tue, 17 May 2011 14:24:28 -0500

    On Tue, 17 May 2011 08:28:11 -0700 (PDT), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Natomiast jeśli chodzi o znajdowanie komptentnych programistów przez
    >headhuntera, to pytanie brzmi tak: jak reprezentujący was headhuunter
    >znajdzie i zadzwoni do kompetentnego programisty, który już ma jakąś
    >tam swoja pracę, to czym może go zachęcić, do zainteresowania się
    >możliwością pracy dla was? Bo że nie kasą, to już wiemy.

    kazdy normalny pracownik, ejzeli tylko troche ma poczucie realnosci,
    utzrymuje kontakty ze swoja siecia headhunterow. Albowiem tutaj umowy
    o prace maja klauzule: "kazda ze stron moze rozwiazac umowe w cowolnej
    chwili bez podania przyczyn". Na dodatek, jak sie pracuje w jednej
    firmie dluzej niz 5 lat, to sie staje "unemployable". A na jeszcze
    jeden dodatek, nie ma tu regularnych podwyzek pensji, i jak sie chce
    dostac odpowiednio wiecej czy awansowac to nalezy zmienic prace.

    Wiec ma sie ilus tam headhunterow. Z kolei headhunters cenia sobie
    takie kontakty, wiec wydzwaniaja srednio raz w miesiacu mowiac "co w
    trawie piszczy" i pytajac sie "czy nie jestem zainteresowany".

    I tak sie kreci. Pracownika nei tzreba ZAINTERESOWAC zmiana pracy.
    Pracownik jest zainteresowany caly czas. Na ogol mowi swojemu
    headhunterowi "dziekuje" ale czesto mowi ze jest zainteresowany. Bo
    nikt nie jest zainteresowany JAKAS TAM praca. Natomiast kazdy jes
    tzaintelerowany LEPSZA PRACA niz ma.

    A jak pracownik nie jest zainteresowany, to predzej czy pozniej
    skonczy na flipowaniu burgerow w McDonalds.

    Swiezy abslowent uczelni na ogol zaczyna kariere od skontaktowania sie
    z jedna z firm headhunterskich. Inaczej nie ma szans.

    Headhunter nie podaje pensji, albowiem pensja jest sprawa negocjacji
    meidzy kandydatem a pracodawca. Owszem, pyta kandydata ile ten sobie
    zyczy, ale nie po to aby przekazac pracodawcy, ale aby powiedziec
    kandydatowi czy jego wymagania sa realne czy nie.

    A.L.

    P.S. Mam 5 headhunterow, i mimo ze dosyc dawno nei zmienialem pracy,
    ciagle do mnie dzwonia.