  • Data: 2011-05-17 15:28:11
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 17, 4:02 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Nie chce mi sie dalej pisac na ten temat....
    >
    > A.L.

    To odwińmy może stos: jak pisałem, testy online nie służą znalezieniu
    kompetentnego programisty, tylko zlikwidowaniu problemu kandydatów,
    których kretynizm zwala z nóg. To są ortogonalne problemy: można z
    jednej strony mieć mnóstwo kretynów przychodzących na rozmowy, a nie
    mieć problemu ze znalezieniem kompetentnych kandydatów, a z drugiej
    strony nie mieć rozmów z kretynami, ale też nie mieć rozmów z
    kompetentnymi. Wspomniałeś o kretynach u was w firmie tak, jakby to
    był problem, dlatego napisałem o testach. Oczywiście całkiem możliwe,
    a nawet prawdopodobne, że ten problem nie jest dla was tak wielki,
    żeby się wam opłacało organizować testy. Bo w znalezieniu
    kompetentnego kandydata pewnie wam i tak nie pomogą.

    Natomiast jeśli chodzi o znajdowanie komptentnych programistów przez
    headhuntera, to pytanie brzmi tak: jak reprezentujący was headhuunter
    znajdzie i zadzwoni do kompetentnego programisty, który już ma jakąś
    tam swoja pracę, to czym może go zachęcić, do zainteresowania się
    możliwością pracy dla was? Bo że nie kasą, to już wiemy.