  • Data: 2010-06-25 19:14:11
    Temat: Re: ile musi kosztować samochód żeby się nie rozpadł ?
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bagno <b...@o...pl> napisał(a):

    >Witam
    >
    >Potrzebowałbym jakiś samochód. Wymagania mam takie, że ma się nie psuć co
    >3 dni, koszty eksploatacji mają nie przekraczać granic zdrowego rozsądku
    >i ma nie
    >być różowy. Prawo jazdy mam dopiero tydzień. Oprócz tego to raczej jest mi
    >wszystko jedno co to będzie (a przynajmniej nic mi do głowy nie przychodzi).
    >Ma to być moje pierwsze auto (no dobra, tak naprawdę to drugie).
    >
    >Ile musi kosztować taki samochód ? Żeby już w momencie kupienia nie był
    >całkiem przegnity i dało się nim po ludzku jeździć.

> [...]

    A ja jako pierwsze swoje własne kupiłem safrane ph1 :) więc:

    Za 4..5k kupisz: fajne safrane (A8 da się już za 5..9k kupić?): klimatronik,
    dobre zawieszenie, od groma elektroniki, trakcje i bajery, i ciszę w środku.

    Tu nic nie odpadnie, nie zardzewieje, jak tylko akumulator trzyma 5 min
    na światłach to zawsze odpali (dobry powinien ze 2h).
    Psuje się to bardzo ale rzeczy nie związane z tym czy odpali czy nie,
    czy pojedzie czy nie. Aha jaksię cos popsuje ot komuter wykryje co więc
    nie ma problemu co nie działa.

    koszty eksploatacji (tz. naprawy), bardzo różnie:

    -w modelu ph1 to mniej więcej wyszło mi koło 10000zł / 2 lata . (~70kkm)
    -w modelu ph2 wyszło mi 400zł/ ~rok (~19kkm)

    ale pierwszy model był znacznie fajniejszy.

    pozdrawiam.