  • 1. Data: 2011-09-27 21:14:49
    Temat: idzie nowe z UE :-(
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    http://www.tvn24.pl/0,1718888,0,1,chca-w-autach-blok
    ad-antyalkoholowych,wiadomosc.html

    "EUROPOSŁOWIE WALCZĄ Z WYPADKAMI DROGOWYMI REZOLUCJĄ
    Obowiązkowe blokady antyalkoholowe w nowych autach, ograniczenie
    prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym oraz zakaz urządzeń
    ostrzegających o kontrolach drogowych, np. w GPS-ach - to pomysły
    europosłów zawarte w przyjętej we wtorek rezolucji PE.
    Zakazem objęte miałyby zostać "produkcja, import oraz komercjalizacja
    systemów ostrzegających kierowców o kontrolach drogowych, w
    szczególności takich jak wykrywacze radarów lub urządzenia blokujące ich
    działanie oraz systemy do nawigacji zawierające ostrzeżenia o kontroli
    drogowej" - brzmi tekst przyjętej we wtorek przez eurodeputowanych
    rezolucji o bezpieczeństwie na drogach.
    Zakaz produkcji, importu oraz komercjalizacji systemów ostrzegających
    kierowców o kontrolach drogowych, w szczególności takich jak wykrywacze
    radarów lub urządzenia blokujące ich działanie oraz systemy do nawigacji
    zawierające ostrzeżenia o kontroli drogowej.
    rezolucja PE

    Rezolucja, autorstwa chadeckiego eurodeputowanego Dietera
    Lebrechta-Kocha, jest odpowiedzią na przyjęty w ubiegłym roku przez
    Komisję Europejską dziesięcioletni plan poprawy bezpieczeństwa drogowego
    w celu zmniejszenia o połowę, do 2020 roku, liczby śmiertelnych ofiar
    wypadków drogowych...
    ...Rezolucja liczy 103 zalecenia i przewiduje w szczególności
    zaostrzenie przepisów mających na celu zwalczanie problemu jazdy po
    alkoholu lub z nadmierną prędkością - dwóch wykroczeń uważanych w UE za
    przyczyny największej liczby wypadków i zgonów.
    Polskie drogi śmierci

    Walka z jazdą na podwójnym gazie

    Posłowie proponują m.in., żeby w każdym nowym samochodzie (osobowym i w
    furgonetkach) instalowano tzw. blokady antyalkoholowe, czyli urządzenia
    automatycznie wykrywające podwyższoną zawartość alkoholu w wydychanym
    przez kierowcę powietrzu i np. blokujące zapłon.

    Posłowie chcą także wprowadzenia jednolitego i obowiązkowego dla całej
    UE limitu dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi kierowców. Obecnie
    unijne zalecenia przewidują, że ma to być 0,5 promila.

    Wolniej, bez ostrzeżeń

    UE powinna też dążyć, zdaniem eurodeputowanych, do ograniczenia
    prędkości do 30km/h na terenie zabudowanym. PE ubiega się również o
    zainstalowanie w UE radarów kontrolujących prędkość motocyklistów oraz
    egzekwowanie od nich mandatów za przekroczenie prędkości.

    Posłowie proponują równocześnie ujednolicenie znaków drogowych oraz
    zasad przeprowadzania kontroli technicznych i zalecają powołanie
    unijnego koordynatora ds. bezpieczeństwa w ruchu drogowym."
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2011-09-27 21:50:42
    Temat: Re: idzie nowe z UE :-(
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:14:49 +0200, Gabriel'wilk' napisał(a):

    > http://www.tvn24.pl/0,1718888,0,1,chca-w-autach-blok
    ad-antyalkoholowych,wiadomosc.html

    > "EUROPOSŁOWIE WALCZĄ Z WYPADKAMI DROGOWYMI REZOLUCJĄ
    [...]

    Patrząc z perspektywy człowieka codziennie korzystającego z autostrad
    (darmowych) czy też obwodnic miast i wsi projekt może i ma jakiś sens ale u
    nas ...

  • 3. Data: 2011-09-27 21:55:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gabriel'wilk',

    > http://www.tvn24.pl/0,1718888,0,1,chca-w-autach-blok
    ad-antyalkoholowych,wiadomosc.html

    [.............]

    A jak piszę, że czas umierać, to wywołuje to zdziwienie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-09-27 21:59:16
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Powiem krotko. Mam nadzieje, ze do 2020 roku ten pierdolony eurokolchoz sie
    rozleci. Na razie wszystko zmierza w dobra strone.
    Blokada antyalkoholowa jakos skojarzyla mi sie z pomyslem czarnego posla PO
    o zakazie podawania trunkow w samolotach. Nie wiem czemu :)

    sz.

  • 5. Data: 2011-09-27 21:59:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    ad-antyalkoholowych,wiadomosc.html
    > A jak piszę, że czas umierać, to wywołuje to zdziwienie...

    Faktem jest ... KUNIC ŚWIATA !!! ("...obowiązkowe blokady
    antyalkoholowe...")

    Idę dam na mszę ... może nie przepchają tych durnot :)

    Na trzeźwo ?!?!?! Miałbym po naszych drogach jeździć na trzeźwo
    ???? Pojebało kogoś i to zdrowo.
    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 6. Data: 2011-09-27 22:02:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    >
    > Idę dam na mszę ... może nie przepchają tych durnot :)
    >

    > Na trzeźwo ?!?!?! Miałbym po naszych drogach jeździć na trzeźwo ????

    Jak powiedział Cezary Cezary: "Jak to kto chce zakazać?!? Ci co
    najbardziej lubią!" ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2011-09-27 22:10:21
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 21:14, Gabriel'wilk' pisze:
> [...]

    > zainstalowanie w UE radarów kontrolujących prędkość motocyklistów oraz
    > egzekwowanie od nich mandatów za przekroczenie prędkości.

    [cut]

    Jak ktoś miał jeszcze jakieś nadzieje że zwiększanie bezpieczeństwa po
    przez większą kontrolę na drogach idzie w dobrą stronę to już po
    przeczytaniu tego idiotyzmu powinien całkowicie stracić nadzieje.

    Po co wiec ludziom samochód ? Jazda z prędkością 30km/h w mieście to
    mniej więcej tak jak nieco szybszy rowerzysta... Jak rozumiem prędkość
    skuterów = 40km/h ma zostać utrzymana? :)

    Jeszcze trochę i miejscem gdzie można bez ograniczeń rozwinąć dowolną
    prędkość będą ... ścieżki rowerowe.

    Nie bardzo tylko rozumiem jaki sens jest w zwiększaniu prędkości np
    pociągów skoro chce się ograniczyć prędkość samochodów? Przecież taki
    TGV też powinien jak jedzie przez miasto zwalniać do 30km/h a nuż
    widelec jakiś nieopatrzny kloszard wpadnie pod koła pociągu... to samo z
    metrem ile jest wypadków śmiertelnych na peronach - co jakiś czas ktoś
    wpadnie pod nadjeżdżający pociąg...

    Czy nie można przyjąć założenia że skoro już rozpędzamy się szybciej niż
    biegnący człowiek w autach ważących półtorej tony to MUSZĄ być wypadki -
    nie ma cholera bata żeby jeden na 38 mln ludzi nie zachował się parę
    razy roku tak że musi zginąć i koniec. Czarowanie rzeczywistości nic tu
    nie zmieni. W końcu po to są samochody aby dotrzeć SZYBKO na miejsce.
    WOLNO już było a w przyszłości będzie TYLKO szybciej - zawracanie
    postępu nic nie zmieni. Samochody będą i są coraz szybsze a jakoś ilość
    wypadków spada a nie wzrasta...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2011-09-27 22:11:54
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 21:50, Sklavin pisze:

> [...]
    >
    > Patrząc z perspektywy człowieka codziennie korzystającego z autostrad
    > (darmowych) czy też obwodnic miast i wsi projekt może i ma jakiś sens ale u

    Gdzie ty widzisz w tym projekcie sens ? Pokaż mi to palcem bo tego nie
    dostrzegam...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 9. Data: 2011-09-27 22:19:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.atman.pl
    *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał(-a):

    > Idę dam na mszę ... może nie przepchają tych durnot :)

    Daj na intencję rozdupczenia się UE, to przy okazji uwolnimy się od paru
    innych idiotyzmów ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2011-09-27 22:22:05
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-27 22:10, The_EaGle pisze:

    > Po co wiec ludziom samochód ? Jazda z prędkością 30km/h w
    > mieście to mniej więcej tak jak nieco szybszy rowerzysta... Jak
    > rozumiem prędkość skuterów = 40km/h ma zostać utrzymana? :)

    Tak. Dobrze rozumiesz. Jeśli na danej jezdni panuje ograniczenie
    do 30 km/h - motocyklista/skuterzysta/rowerzysta może
    zapierdalać pincet.