-
Data: 2012-10-20 22:39:10
Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
Od: Excite <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-20 21:25, J.F. pisze:> Tylko wiecie - jest taki moment,
gdy piesi czekaja na krawezniku wpatrzeni
> w sygnalizator, a jak sie zapali zielone, to ruszaja lawa.
> Jak akurat w tym momencie wpadniesz na przejcie, to masakra gotowa.
> I nawet durny obowiazek zatrzymania przed strzalka niewiele daje.
Robisz ten sam błąd co większość analizujących tą sytuacje, zakładasz z
góry że od razu za sygnalizatorem jest przejście dla pieszych. I to
przejście które nie posiada wzbudzania przyciskiem. Jednak sygnalizator
S-2 i przepisy które się do niego odnoszą tyczą się sytuacji również gdy
za sygnalizatorem nie ma przejścia dla pieszych lub gdy jest ono daleko
od sygnalizatora. Zatrzymania przed sygnalizatorem nie można rozpatrywać
jak zatrzymania przed przejściem dla pieszych bo to są dwie różne
sprawy. Mi chodzi o sytuację gdy świeci się dla nas strzałka warunkowa,
zielone dla pieszych, zmiana na czerwone dla pieszych, po chwili gaśnie
nam strzałka warunkowa tylko po to aby po sekundzie zaświeciło się dla
nas zielone. Gdzie tu sens ? Gdy strzałka się świeci to piesi mają
zielone, gdy strzałka gaśnie piesi mają już czerwone.
Nawet w sytuacji gdy przejście jest od razu za sygnalizatorem ale
posiada ono sygnalizację wzbudzaną to nic nie stoi na przeszkodzie aby
dostosować zmianę świateł tak aby strzałka warunkowa gasła na chwilę
przed zapaleniem się zielonego dla pieszych. Gdy jednak jest czerwone
dla pieszych (lub w ogóle nie ma przejścia lub jest ale daleko) to
zgaśnięcie strzałki spowoduje tylko utrudnienie ruchu bez żadnego
pożytku. Ja jestem zdania że przy zmianie z czerwonego na zielone dla
pieszych niedopuszczalna jest sytuacja gdy świeci się strzałka skrętu
warunkowego. Pieszy może wejść bezpośrednio pod jadące auto nawet gdy
ktoś jedzie ostrożnie 5km/h i choć winy kierowcy w tym nie będzie żadnej
to i tak według prawa jest winny. Nie można dawać kierowcy możliwości
jazdy (warunkowy skręt i czerwone dla pieszych) aby w jej trakcie
zezwolić pieszym na wchodzenie bezpośrednio pod to auto (zmiana na
zielone dla pieszych gdy auto znajduje się już na przejściu lub
bezpośrednio przed nim).
> Wiec jak najbardziej ta strzalka powinna zgasnac pare sekund
wczesniej - i
> nie powinno byc to polaczone z zapaleniem zielonego prosto.
I to wszystko można osiągnąć ale w inny sposób niż zasada ogólna dla S-2
która w praktyce dotyczy może 20% wszystkich skrzyżowań i sytuacji gdzie
faktycznie pomaga to w zachowaniu bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.12 22:50 Marek Dyjor
- 20.10.12 22:57 Gotfryd Smolik news
- 20.10.12 23:13 Santana
- 20.10.12 23:16 Marek Dyjor
- 20.10.12 23:19 J.F.
- 20.10.12 23:23 Santana
- 20.10.12 23:25 Excite
- 20.10.12 23:37 Excite
- 21.10.12 09:55 Marek Dyjor
- 21.10.12 14:06 Excite
- 21.10.12 14:10 Excite
- 21.10.12 14:16 Tomasz Radko
- 21.10.12 14:44 Santana
- 21.10.12 14:45 Santana
- 21.10.12 14:57 Excite
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=