eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz, › Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
  • Data: 2012-10-20 22:39:10
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: Excite <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-20 21:25, J.F. pisze:> Tylko wiecie - jest taki moment,
    gdy piesi czekaja na krawezniku wpatrzeni
    > w sygnalizator, a jak sie zapali zielone, to ruszaja lawa.
    > Jak akurat w tym momencie wpadniesz na przejcie, to masakra gotowa.
    > I nawet durny obowiazek zatrzymania przed strzalka niewiele daje.

    Robisz ten sam błąd co większość analizujących tą sytuacje, zakładasz z
    góry że od razu za sygnalizatorem jest przejście dla pieszych. I to
    przejście które nie posiada wzbudzania przyciskiem. Jednak sygnalizator
    S-2 i przepisy które się do niego odnoszą tyczą się sytuacji również gdy
    za sygnalizatorem nie ma przejścia dla pieszych lub gdy jest ono daleko
    od sygnalizatora. Zatrzymania przed sygnalizatorem nie można rozpatrywać
    jak zatrzymania przed przejściem dla pieszych bo to są dwie różne
    sprawy. Mi chodzi o sytuację gdy świeci się dla nas strzałka warunkowa,
    zielone dla pieszych, zmiana na czerwone dla pieszych, po chwili gaśnie
    nam strzałka warunkowa tylko po to aby po sekundzie zaświeciło się dla
    nas zielone. Gdzie tu sens ? Gdy strzałka się świeci to piesi mają
    zielone, gdy strzałka gaśnie piesi mają już czerwone.

    Nawet w sytuacji gdy przejście jest od razu za sygnalizatorem ale
    posiada ono sygnalizację wzbudzaną to nic nie stoi na przeszkodzie aby
    dostosować zmianę świateł tak aby strzałka warunkowa gasła na chwilę
    przed zapaleniem się zielonego dla pieszych. Gdy jednak jest czerwone
    dla pieszych (lub w ogóle nie ma przejścia lub jest ale daleko) to
    zgaśnięcie strzałki spowoduje tylko utrudnienie ruchu bez żadnego
    pożytku. Ja jestem zdania że przy zmianie z czerwonego na zielone dla
    pieszych niedopuszczalna jest sytuacja gdy świeci się strzałka skrętu
    warunkowego. Pieszy może wejść bezpośrednio pod jadące auto nawet gdy
    ktoś jedzie ostrożnie 5km/h i choć winy kierowcy w tym nie będzie żadnej
    to i tak według prawa jest winny. Nie można dawać kierowcy możliwości
    jazdy (warunkowy skręt i czerwone dla pieszych) aby w jej trakcie
    zezwolić pieszym na wchodzenie bezpośrednio pod to auto (zmiana na
    zielone dla pieszych gdy auto znajduje się już na przejściu lub
    bezpośrednio przed nim).

    > Wiec jak najbardziej ta strzalka powinna zgasnac pare sekund
    wczesniej - i
    > nie powinno byc to polaczone z zapaleniem zielonego prosto.

    I to wszystko można osiągnąć ale w inny sposób niż zasada ogólna dla S-2
    która w praktyce dotyczy może 20% wszystkich skrzyżowań i sytuacji gdzie
    faktycznie pomaga to w zachowaniu bezpieczeństwa.